HML435 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (Intern)

8 AKTS - 1-8 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML435
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (Intern)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ruh sağlığını korumak için psikiyatri hemşiresinin rolleri doğrultusunda örnek vakalar üzerinde hemşirelik sürecini formüle edebilecek.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde; ruh sağlığı ve hastalıkları ve halk sağlığı hemşireliği dersine ilişkin klinik uygulamalar ve vaka sunumları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

HML 435 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini başarmış olmak

Kaynaklar

Erdemir F (2021). Hemşirelik Tanıları El kitabı, Nobel Tıp Katabevi Olcay Çam (2021). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi

Notlar

Ulusal ve Uluslararası veri tabanlarında (Tr Dizin, Pubmed, Cochrane library etc. ) yayınlanmış ilişkili yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci ruh sağlığının ve hastalıklarının toplum içindeki epidemiyolojisini anlar ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Psikiyatri hastasını, aile ve çevresiyle bir bütün olarak ele alır
ÖÇ03 Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde sistematik yaklaşımı uygular.
ÖÇ04 Ruh sağlığı konusunda birey ve topluma eğitim yapar.
ÖÇ05 Çocukluk, ergenlik ve yaşlılık dönemi sorunlarını tanımlar ve çözüm üretir.
ÖÇ06 Ruh sağılığı ve hastalıkları dersinde edindiği bilgi ve pratiği kendi hayatında uygular.
ÖÇ07 Teropatik iletişim tekniklerini geliştirir ve kendine has bir program tasarısı oluşturur.
ÖÇ08 Ülkemizde ve dünyada toplum ruh sağlığının önemi, korunması ve yükseltilmesi için çalışmalarda bulunur ve sorumluluklar geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
2 Hasta-Hemşire ilişkileri ve görüşme ilkeleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V), Ruhsal Bozukluklarda Hemşirelik Uygulama Süreci (değerlendirme, tanılama, planlama/uygulama, bakım planı hazırlama, danışan/aile eğitimi). Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Anksiyete Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Duygudurum Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Psikotik Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Somatoform Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dissosiyatif Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Yeme Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Zihinsel Özür, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama sür)eci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm), olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Adli Psikiyatrik olgular ve hemşirelik uygulama süreci Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Dersin değerlendirmesi Derse ilişkin tüm konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 27 27
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 54 54
Toplam İş Yükü (Saat) 193
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,72
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 08:31