HML436 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği (Intern)

8 AKTS - 1-8 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML436
Ad Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği (Intern)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-8 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN


Dersin Amacı

Öğrenciye mezuniyet öncesinde öğrendiği teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Cerrahi hastalarının vaka sunumlarını ve hemşirelik bakımlarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

HEM 221 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği dersini almış ve başarmış olmak

Kaynaklar

- Akyolcu N, Kanan N, Güler A. (Ed.) (2021, 3. baskı). Cerrahi Hemşireliği I. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. - Akyolcu N, Kanan N, Güler A. (Ed.) (2021, 4. baskı). Cerrahi Hemşireliği II. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.

Notlar

Arslan S. (Ed.) (2021). Cerrahi Hemşireliğinde Temel Kavramlar ve Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cerrahiyi ve cerrahi hemşireliğini tanımlar, cerrahi hemşireliğinin tarihsel süreçteki gelişimini bilir.
ÖÇ02 Cerrahi gerektiren durumları bilir, cerrahi türlerini sınıflandırır.
ÖÇ03 Cerrahi stres tepkisini bilir, cerrahinin hasta üzerindeki etkilerini yaşam aktiviteleri modeline göre değerlendirir.
ÖÇ04 Ameliyat öncesi hasta hazırlığı ve hemşirelik bakımını bilir.
ÖÇ05 Cerrahi ortamı tanımlar, ameliyathane hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ06 Ameliyathanede hasta güvenliğine yönelik hemşirelik bakımını planlayıp uygulayabilir.
ÖÇ07 Ameliyat sonrası karşılaşılabilecek sorunların nedenini açıklar ve bunlara yönelik hemşirelik bakımını planlar.
ÖÇ08 Sıvı-elektrolit dengesini bilir, şoktaki hastanın tedavi ve bakım uygulamalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cerrahi Hemşireliğinde Temel Kavramlar OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Ameliyat öncesi,sırası ve sonrası hasta bakım planlarının incelenmesi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Şoktaki hastanın bakım planı OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Solunum sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 sindirim sistemi cerrahisi geçiren vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 beyin cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 kalp ve damar cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 meme cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 göz cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 kas-iskelet cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 KBB cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 endokrin sistem cerrahisi ile ilgili vaka sunumu OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Bütün vakaların tekrar tartışılması OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Dersin değerlendirilmesi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 16 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 200
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,00
AKTS 8 AKTS