HMS482 Dezavantajlı gruplar ve Hemşirelik II

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS482
Ad Dezavantajlı gruplar ve Hemşirelik II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumdaki gebe, engelli, mülteci, çocuk ve yaşlılardan oluşan hasta bireylerin hemşirelik bakım ihtiyaçlarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Toplumdaki gebe, engelli, mülteci, çocuk ve yaşlılardan oluşan hasta bireylerin hemşirelik bakımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İştar Işıklı E. (2018). Dezavantajlı Gruplar Üzerinde Araştırmalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.

Notlar

- Serdar M. (Ed.) (2020). Dezavantajlı gruplar ve Sosyal Hizmet El Kitabı. Grafiker Yayınları. - Yalçın H. (Ed.) (2021). Dezvanatajlı çoçuklar. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumdaki gebe, engelli, mülteci, çocuk ve yaşlılardan oluşan hasta bireylerin hemşirelik bakım gereksinimlerini açıklar.
ÖÇ02 Toplumda dezavantajlı konumdaki bireylerin sağlık bakım ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik projeler planlar.
ÖÇ03 Dezavantajlı bireylerin hassas durumlarına özgü hemşirelik gereksinimlerini belirleyebilir.
ÖÇ04 Toplumdaki dezavantajlı grupların sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştıracak politikalar geliştirilmesinde rol alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, tanışma, ders araçları ve bilgi kaynaklarının tanıtımı Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gebelere hemşirelik yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gebelere hemşirelik yaklaşımı II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Göçmen hastalarda hemşirelik yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Göçmen hastalarda hemşirelik yaklaşımı II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kanserli hastalarda hemşirelik yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kanserli hastalarda hemşirelik yaklaşımı II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Mental engellilerde hemşirelik yaklaşımı Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yaşlı hastalara yaklaşım Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yaşlı hastalara yaklaşım II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çocuk hastaya yaklaşım Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocuk hastaya yaklaşım II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci sunumları ve kritik verme Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Öğrenci sunumları ve kritik verme II Anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:19