ECS103 İletişim Becerileri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS103
Ad İletişim Becerileri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Göksun DEMİREL


Dersin Amacı

İletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri ve türlerinin önemini kavrar. İletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konularını açıklar.

Dersin İçeriği

İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Sözsüz İletişim, Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme, Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme-2, İkna Edici İletişim Taktikleri-1, İkna Edici İletişim Taktikleri-2, Kültürel Farklılıklar ve İletişim-1, Kültürel Farklılıklar ve İletişim-2, Tartışma ve Müzakere Teknikleri-1, Tartışma ve Müzakere Teknikleri-2

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Matthew McKay, Patrick Fanning, Martha Davis HYB YAYINLARI, İletişim Becerileri

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir.
ÖÇ03 İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder.
ÖÇ04 Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular.
ÖÇ05 Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
ÖÇ06 Etik ilkelere uygun davranır.
ÖÇ07 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ08 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur.
ÖÇ09 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim ile İlgili Temel Kavramlar Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim Sürecinin Özellikler Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İletişim Türler Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İletişimde Engeller Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 İletişim ve Çatışma Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Sözsüz İletişim Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme-2 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İkna Edici İletişim Taktikleri-1 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İkna Edici İletişim Teknikleri-2 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kültürel Farklılıklar ve İletişim-1 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Kültürel Farklılıklar ve İletişim-2 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tartışma ve Müzakere Teknikleri-1 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tartışma ve Müzakere Teknikleri-2 Ders Kitabının İlgili Bölümünün Okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Tekrarı Konu Tekrarı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS