Genel Bilgi
Kod | ECS102 |
Ad | Mikroskopi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrobiyal preparatların ışık mikroskobuyla incelenmesine yönelik teorik altyapı ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Mikroskopi, Mikrobiyal preparat hazırlama, ışık mikroskobu kullanımını, optik özellikleri, mikroskopi teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroskopi tarihinde Robert Hooke'un önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Mikroskopi tarihinde Antoni van Leeuwenhoek'un önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Görünür ışık spektrumundaki renkleri sırasıyla sayar. |
ÖÇ04 | Çalışma prensibine göre mikroskopi türlerini sınıflandırır |
ÖÇ05 | Optik mikroskop türlerini sayar |
ÖÇ06 | Elektron mikroskoplarının çalışma prensibini anlatır |
ÖÇ07 | Taramalı uç mikroskoplarının çalışma prensibini anlatır |
ÖÇ08 | Hazırlama yöntemine göre preparat türlerini sayar |
ÖÇ09 | Mikrobiyolojide sık kullanılan boyama yöntemlerini sayar |
ÖÇ10 | Gram boyama yöntemiyle boyanmış preparatı 100'lük objektifle inceler. |
ÖÇ11 | Işık mikroskobunun kısımlarını sıralar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroskopide temel kavramlar | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarihte mikroskoplar | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Işığın doğası | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mikroskop türleri | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Optik mikroskoplar | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Elektron mikroskopları | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Taramalı uç mikroskopları | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Preparat türleri ve hazırlığı | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Boyama yöntemleri | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Binoküler mikroskop kullanımı | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Yaş preparat inceleme | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Kuru preparat inceleme | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Kesit inceleme | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mikroskop temizliği | İlgili konuda bilimsel kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |