Genel Bilgi
Kod | ECF304 |
Ad | Farmasötik Kimya III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; gastrointestinal sistem üzerine etkili ilaçların, antiallerjikler, vitaminler, diagnostik bileşikler, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar ile hormonların temel özelliklerinin, sentezlerinin, etki mekanizmalarının, yapı-etki ilişkilerinin ve biyotransformasyonlarının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Gastrointestinal sistem üzerine etkili ilaçlar, antiallerjikler, vitaminler, diagnostik bileşikler, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar ile endokrin sistem üzerine etkili ilaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
H. Akgün, A. Balkan, A. A. Bilgin, Ü. Çalış ve ark. Farmasötik Kimya Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2013.
Notlar
H. Akgün, A. Balkan, A. A. Bilgin, Ü. Çalış ve ark. Farmasötik Kimya Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gastrointestinal sistem ilaçları, antiallerjikler, diagnostik ilaçlar, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar, hormonlar ve vitaminlerin yapılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Gastrointestinal sistem ilaçları, antiallerjikler, diagnostik ilaçlar, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar, hormonlar ve vitaminlerin sentezlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Gastrointestinal sistem ilaçları, antiallerjikler, diagnostik ilaçlar, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar, hormonlar ve vitaminlerin etki mekanizmalarını ve kullanılışlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Gastrointestinal sistem ilaçları, antiallerjikler, diagnostik ilaçlar, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar, hormonlar ve vitaminlerin yapı-etki ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Gastrointestinal sistem ilaçları, antiallerjikler, diagnostik ilaçlar, antitüssif ve ekspektoran ilaçlar, hormonlar ve vitaminlerin biyotransformasyonlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijestanlar,karminatifler, antiemetik ilaçlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ülser tedavisinde kullanılan ilaçlar, laksatif ve purgatifler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antidiyaretik ilaçlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antiallerjikler, vitaminler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Diagnostikler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Hormonlara giriş | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Peptid hormonlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oral antidiyabetikler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Steroidal hormonlara giriş | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Östrojen ve türevleri | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Projestanlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Androjen ve anabolizanlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kortikosteroitler ve otakoitler | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Antitüssif ve ekspektoran ilaçlar | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |