ECF306 Farmasötik Kimya Laboratuvarı III

2 AKTS - 0-3 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF306
Ad Farmasötik Kimya Laboratuvarı III
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI


Dersin Amacı

Dersin temel amacı ilaçların kalitatif analizlerinde ve yapılarının aydınlatılmasında kullanılan ultraviyole, infrared, nükleer manyetik rezonans ve kütle spekroskopisi gibi bazı enstümental analiz tekniklerinin esaslarının öğrenilmesi ve uygulama becerilerinin kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

İlaç etken maddelerinin kalitatif analizinde ve yapı aydınlatılmasında kullanılan ultraviyole, infrared, nükleer magnetik rezonans, kütle spektroskopisi teknikleri ve elemental analizi prensipleri, bazı ilaçların sentezi ve analizi ile ilgili literatür araştırmaları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

O. Tarı, T. Yalçın, Farmasötik Kimya Laboratuvar III Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, No:10, 2019.

Notlar

O. Tarı, T. Yalçın, Farmasötik Kimya Laboratuvar III Föyü, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları, No:10, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik bileşiklerin yapılarının aydınlatılmasında kullanılan spektral yöntemleri (UV, IR, NMR ve kütle) açıklar.
ÖÇ02 Tüm spektral verileri aynı anda tartışarak molekülün yapısını aydınlatır.
ÖÇ03 Spektral verilerden bilinmeyen maddenin yapısına ulaşır.
ÖÇ04 Literatür araştırması ile bazı ilaç moleküllerinin sentezini yapar.
ÖÇ05 Veri tabanları ve bilimsel kaynakları kullanarak sentezlediği bileşiklerin, analiz ve etki mekanizması bilgilerine ulaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demonstrasyon (Elemental Analiz) İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Demonstrasyon (Spektroskopiğe giriş ve UV) İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 IR spektrometresi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 1H-NMR spektrometresi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 13C-NMR spektrometresi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mass spektrometresi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bilinmeyen 1. grup bileşiğin spektrumunun incelenmesi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Bilinmeyen 2. grup bileşiğin spektrumunun incelenmesi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Benzimidazol türevi ilaç sentezi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 İzoniazid sentezi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Parasetamol sentezi İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ödev, tartışma İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Ödev, tartışma-2 İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ödev, tartışma-3 İlgili ders notunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tekrarının yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS