ECS312 İlaç Analizleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS312
Ad İlaç Analizleri
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ


Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencinin ilaç analizleri hakkında bilgi edinmesi ve ilaç numunesine uygun yöntemi belirlemesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

İlaçlarda analiz yöntemi belirleme, Numunelerin analize hazırlanması, İlaçlarda kalitatif ve kantitatif analiz analiz yöntemleri, İlaç analizlerinde kullanılan aletli analiz teknikleri, İlaç moleküllerinde sterokimyanın belirlenmesi,İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz teknikleri, İlaç moleküllerinde kiralitenin belirlenmesi, Klasik ve aletli analiz yöntemlerinin kaşılaştırılması, Analiz verilerinin değerlendirmesi

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

1. Kar, A, Pharmaceutical Drug Analysis, New Age Int. Publishers, 2005 2. Ghosh, M.K, HPLC Methods on Drug Analysis, Springer Verlag, 1992. 3. Skoog DA., Holler FJ. Nieman TA. Enstrümantal Analiz İlkeleri, 1998, Bilim yayıncılık, 5. Baskı 4. Aydın H. Analitik metotların geliştirilmesi ve validasyonu Gazi kitabevi, Ankara, 2016. Susan R. Mikkelsen, Eduardo Corton, Bioanalytical Chemistry, Wiley Interscience, 2004, USA 5. A.H. Beckett, J.B. Stenlake Practical Pharmaceutical Chemistry, 1988, The Athlone Press, Fourth Edition-Part One, London

Notlar

Ders sunumları ve internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci ilaç numuneleri için uygun analiz yöntemini belirler ve uygular
ÖÇ02 Öğrenci ilaç moleküllerindeki sterokimyayı bilir ve kiraliteyi belirler
ÖÇ03 Öğrenci klasik ve enstrumental analiz yöntemlerini bilir ve ilaç numunesi analizlerinde uygun olan yöntemi kullanır
ÖÇ04 Öğrenci analiz sonuçlarına göre ilaç molekülünün yapısını belirler
ÖÇ05 Öğrenci analiz sonuçlarını değerlendirir ve rapor haline getirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlaçlarda analiz yöntemi belirleme Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Numunelerin analize hazırlanması Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 İlaçlarda kalitatif ve kantitatif analiz analiz yöntemleri Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İlaç analizlerinde kullanılan aletli analiz teknikleri 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İlaç analizlerinde kullanılan aletli analiz yöntemleri 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İlaç moleküllerinde sterokimyanın belirlenmesi Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz teknikleri 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İlaç analizlerinde kullanılan kombine analiz teknikleri 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İlaç moleküllerinde kiralitenin belirlenmesi Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Klasik ve aletli analiz yöntemlerinin karşılaştırılması 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Klasik ve aletli analiz yöntemlerinin karşılaştırılması 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Analiz verilerinin değerlendirmesi 1 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Analiz verilerinin değerlendirmesi 2 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Analiz verilerinin değerlendirmesi 3 Kitap ve bilimsel veri tabanları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Ara sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS