ECF401 Farmasötik Teknoloji III

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF401
Ad Farmasötik Teknoloji III
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri parenteral dozaj şekillerinin formülasyonlarının geliştirilmesi, üretim, bitmiş ürün kontrolleri, sterilizasyon ve stabilite hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Parenteral çözeltiler, parenteral preparatların formülasyonu, büyük hacimli parenteral preparatlar, parenteral kontaminasyon, sterilizasyon yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.

Notlar

1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Parenteral dozaj şekilleri hakkında temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Parenteral dozaj şekillerinin sterilizasyonunda kullanılacak yöntemleri açıklar.
ÖÇ03 Parenteral dozaj şekillerinin stabilitesini formülasyon geliştirme ve bitmiş ürün aşamasında değerlendirir.
ÖÇ04 Göz, burun ve kulağa uygulanan ilaç şekillerinin formülasyonunu açıklar.
ÖÇ05 Büyük hacimli parenteral preparatların formülasyonunu ve üretim teknolojisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küçük Hacimli İnjeksiyonluk Preparatlar ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Göz Preparatları ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nazal Preparatlar ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kulak Preparatları ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Büyük Hacimli Parenteral Preparatlar ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sterilizasyon yöntemleri ve sterilizasyon kinetiği ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Parenteral preparatlarda kalite kontrol ve üretim teknolojileri ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tablet Formülasyonu ve Tasarımı ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Tablet Basım Yöntemleri ve Uygulamaları ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tablet Basım Fiziği Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Partikül Büyüklüğü Uygulamaları, Tozların Karıştırılması ve Öğütülmesi Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Kapsül tipi dozaj şekilleri Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Katı dozaj şekillerinde stabilite Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Katı dozaj şekillerinin ambalaj malzemeleri Gözlem-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Gözlem-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Gözlem-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:15