ECF430 Klinik Eczacılık Uygulamaları

2 AKTS - 0-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF430
Ad Klinik Eczacılık Uygulamaları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU


Dersin Amacı

Farklı hasta gruplarında ilaç kaynaklı sorunların tespit edilmesi ve yönetimin kavranması ile bireyselleştirilmiş ilaç tedavisinin değerlendirilmesi becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Farklı dahili branşlarda vaka örneklerinin eczacı bakış açısı ile tartışılması

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

WALKER, Roger. Clinical pharmacy and therapeutics E-Book. Elsevier Health Sciences, 2011.

Notlar

The Sanford Guide to Antimicrobial Therapy UpToDate® Kidney Disease Program Medscape


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hastanın sosyal, tıbbi ve ilaç öyküsünün değerlendirilmesi
ÖÇ02 Hastanın laboratuar verilerinin ve vital bulgularının değerlendirilmesi
ÖÇ03 Hastanın kullandığı ilaçların endikasyon, doz ve uygulama yolu uygunluğunu değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturulması
ÖÇ04 Hastanın kullandığı ilaçları yan etkileri ve etkileşimleri açısından değerlendirerek farmasötik bakım planı oluşturulması
ÖÇ05 Oluşturulan farmasötik plan dahilinde ilaç tedavisi ile ilgili önerilerini hasta/hasta yakını ve/veya ilgili sağlık personelleri ile paylaşılması
ÖÇ06 Hastanın ilaç tedavisinin etkililiğini ve güvenliliğini takip edilmesi
ÖÇ07 Hastanın tedavisine olan uyuncunu takip ederek, uyuncu artıracak gerekli önlemlerin alınabilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Enfeksiyon Hastalıkları Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Enfeksiyon Hastalıkları Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Hipertansiyon Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Hipertansiyon Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Diyabet Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Diyabet Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Dislipidemi Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalp Yetmezliği Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Peptik Ülser Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Diyare/KOnstipasyon Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Ağrı Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Duygu Durum Bozukluğu Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Gebe Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Enfeksiyon Hastalıkları Olgusu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 58
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,32
AKTS 2 AKTS