ECS408 Biyomoleküler Araştırma Yöntemleri

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS408
Ad Biyomoleküler Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ALPTEKİN


Dersin Amacı

Öğrenciler biyomoleküller ve analizleri hakkında temel bilgileri kavrar ve ilaç araştırma geliştirme çalışmalarının bir parçası olan biyokimyasal analizlerde metod seçiminde karar verebilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Karbohidratlar, proteinler, enzimler ve nükleik asitler ile ilgili analizlerde kullanılan temel yöntemler olan spektrofotometrik, elektroforetik, kromatografik yöntemler

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Rodney F, B. Biochemistry laboratory : modern theory and techniques. Pearson Education, Inc. 2012 ISBN 013604302X Görmüş, U. Laboratuvar Dünyası Nobel Kitabevi 2014 ISBN 6053351024 Simpson, R. J . Basic Methods in Protein Purification and Analysis: A Laboratory Manual Cold Spring Harbor Laboratory Press 2008 ISBN 978-0879698676

Notlar

Alptekin Ö, ÇÜBİS sistemine yüklenmiş olan ders notları, 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyomoleküllerin analizlerinde kullanılan temel yöntemleri açıklar.
ÖÇ02 Biyomoleküllerin analizlerinde kullanılan bazı yöntemleri tek başına uygulayabilir.
ÖÇ03 Karmaşık bir durumda biyomoleküllerin analiz için hangi yöntemi kullanacağına karar verebilir.
ÖÇ04 “Western Blot” tekniğini ve proteomik amaçlı kullanımını açıklar.
ÖÇ05 FT-IR tekniğini ve ve proteomik amaçlı kullanımını açıklar
ÖÇ06 Spektrofotometrik teknikleri açıklar.
ÖÇ07 Rekombinat DNA teknolojilerini açıklar.
ÖÇ08 DNA tanı yöntemlerini sayar.
ÖÇ09 DNA tanı yöntemlerini açıklar.
ÖÇ10 Protein saflaştırmasında temek basamakları uygular.
ÖÇ11 Enzim inhibisyon çalışması planlar ve yapar.
ÖÇ12 Enzim inhibisyon çalışma sonuçlarını değerlendirir ve ilgili hesaplamaları yapar.
ÖÇ13 İleri düzeydeki bir araştırmayı yapabilme, toplumu sağlık alanında eğitme ve yönlendirme yetkinliğine sahip olur
ÖÇ14 Yaşam boyu öğrenme, kendini yenilemeve eczacılık hizmetlerinin geliştirilmesi konusunda yetkindir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyokimyada santrifüjleme teknikleri Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Proteinlerin kantitatif tayininde kullanılan yöntemler. Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nükleik asitlerin kantitatif tayininde kullanılan yöntemler. Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Biyomoleküllerin saflaştırılmasında ve analizinde kullanılan kromatografik teknikler Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Biyomoleküllerin spektroskopik analizleri Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Proteinlerin ve nükleik asitlerin karakterizasyonunda kullanılan elektroforetik teknikler Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 SDS-PAGE uygulaması İlgili deney protokolü okunur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ELISA teknikleri ve uygulama alanları Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Rekombinant DNA, moleküler klonlama ve Enzimoloji Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tanıda DNA teknikleri I (PCR, ARMS, RFLP, SSCP) Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tanıda DNA teknikleri II (PCR, ARMS, RFLP, SSCP) Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Protein üretimi, saflaştırılması ve karakterizasyonu Ders kitabının ilgili bölümünün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Eritrositlerden katalazın saflaştırılması İlgili deney protokolü okunur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Katalazın inhibitörler varlığında kinetiğinin incelenmesi İlgili deney protokolü okunur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kapsamında anlatılan konuların ilgili ders kitapları ve ders notlarından tekrar çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS