ECF432 Farmasötik Teknoloji IV

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECF432
Ad Farmasötik Teknoloji IV
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK


Dersin Amacı

katı dozaj şekillerinin formülasyonlarının geliştirilmesi, üretim, bitmiş ürün kontrolleri, sterilizasyon ve stabilite hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

tozların genel özellikleri, tablet formülasyonlarında kullanılacak eksipiyanlar, tablet basım yöntemleri ve kapsül formülasyonları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.

Notlar

1.European Pharmacopeia, Güncel Baskı, Council of Europe, Strasbourg, France. 2. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Granüle formülasyonları tasarlayabilecektir.
ÖÇ02 Farmasötik Teknolojide tabletlerin tercih edilme nedenlerini değerlendirebilecektir.
ÖÇ03 Kontrollü salım sağlayan sistemleri değerlendirebilecektir.
ÖÇ04 Yeni ilaç taşıyıcı sistemleri yapılandırabilecektir.
ÖÇ05 Tablet ve kaplı tabletlerin kalite kontrol yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ06 Pastil ve pellet formülasyonlarını çözümler.
ÖÇ07 Tablet çeşitlerini tanır, tablet formülasyonlarının bileşenlerini listeler, hazırlama yöntemlerini özetler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Granüle hazırlama yöntemleri ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tabletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tablet içerikleri ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tablet formülasyonu ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kaplı tabletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pastiller, pelletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kontrollü salım sağlayan sistemler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kontrollü salım sağlayan sistemlerin incelenmesi ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yeni ilaç taşıyıcı sistemler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yeni ilaç taşıyıcı sistemlerin geliştirilmesi ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İyi ilaç üretim tekniği ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İyi ilaç üretim tekniği ve değerlendirme ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tartışma ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS