Genel Bilgi
Kod | ECS414 |
Ad | Spektrokimyasal Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders kapsamında öğrencilerin ayırma yöntemleri, kromatografi , kromatografik analizde kullanılan yöntemleri öğrenmesi ve güncel araştırmalarla ilaç analizlerindeki kullanımları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ayırma Yöntemleri, Kromatografi, Kromatografik Yöntemler ve Güncel Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Aydinoglu S., Cubis sistemi ders notları
Notlar
Güncel Literatür Taraması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spektroskopi ve Spektroskopide Kullanılan Temel Kavramları Tanımlar |
ÖÇ02 | Spektroskopik Yöntemleri Açıklar |
ÖÇ03 | Spektroskopide Kullanılan Temel Hesaplamaları Kullanır |
ÖÇ04 | İlaç Analizlerinde Kullanılan Spektroskopik Yöntemleri Açıklar. |
ÖÇ05 | Analize uygun spektroskopik yöntemi seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopi ve Spektroskopideki Temel Kavramlar | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Spektroskopik Yöntemler | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Moleküler Spektroskopi | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Morötesi-Görünür Bölge Spektrofotometresi, Cihaz Bileşenleri, Temel Kavramlar | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İlaç Analizinde Mor Ötesi ve Görünür Bölge Spektroskopisinin Uygulamaları | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Floresans Spektroskopisi, Temel Kavramlar ve Cihaz Bileşenleri | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İlaç Analizinde Floresans Spektroskopisinin Uygulamaları | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Literatür Taraması ve Sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Atomik Spektroskopi Yöntemleri | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İlaç Analizlerinde Atomik Spektroskopinin Uygulamaları | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | İlaç Analizlerinde Spektroskopik Analize Yönelik Güncel Çalışmalar | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Spektroskopik Analizde Elde edilen Sonuçların Yorumlanması | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme, Grup Çalışması |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Laboratuvar Uygulamaları-1 | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | Öğrenci Sunumları | AnlatımTartışmaAlıştırma ve UygulamaBeyin FırtınasıPerformans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |