Genel Bilgi
Kod | ECS513 |
Ad | Yeni Etken Madde Geliştirilmesinde Kaynak Tarama ve Araştırma Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN TARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir araştırmanın yürütülmesinde bilimsel kaynakların taramasını ve değerlendirilmesini yapmasıdır.
Dersin İçeriği
Yeni ilaç geliştirme çalışmaları için kaynak tarama sistemleri; Science Direct, PubMed Central, ChemWeb, IPA (International Pharmaceutical Abstracts), Merck Index, USP, Chemical Abstract, SciFinder gibi uygulamaların kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
H. Akgün, A. Balkan, A. A. Bilgin, Ü. Çalış ve ark. Farmasötik Kimya Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2013. SC Gad (Ed.), Drug discovery handbook, John Wiley and Sons, Inc., 2005. An Introduction to Medicinal Chemistry, Gareth Thomas, Wiley.
Notlar
Online veri tabanları (Pubchem, SciDirect, CAS vs.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Chemical Abstract, SciFinder kullanarak bilimsel araştırma tasarlar. |
ÖÇ02 | Science Direct, Pubmed gibi veri tabanlarından bilimsel bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Merck Index, USP araştırmasını yapar. |
ÖÇ04 | Sunum yapma tekniklerini uygular. |
ÖÇ05 | Makale tarayarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Primer kaynakların araştırılması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Primer kaynakların araştırılması-2 | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Chemical Abstract ve SciFinder kullanımı | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sekonder kaynakların araştırılması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Araştırma ile ilgili kaynakların tanıtılması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kütüphane ortamında kaynakların araştırılması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bilgisayar destekli kaynaklara ulaşma | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Science Direct'ten örnek literatür araştırılması, değerlendirilmesi ve sunulması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Science Direct'ten 2. örnek literatür araştırılması, değerlendirilmesi ve sunulması | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | PubMed ve ClinicalKey kullanımı | İlgili ders notunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrenci makale sunumları-1 | Veri tabanlarının taranması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Öğrenci makale sunumları-2 | Veri tabanlarının taranması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci makale sunumları-3 | Veri tabanlarının taranması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci makale sunumları-4 | Veri tabanlarının taranması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının tekrarının yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |