ECS510 Narkotik ve Halusinojik Bitkiler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS510
Ad Narkotik ve Halusinojik Bitkiler
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ


Dersin Amacı

Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin kaynaklarını bunlarda bulunan sekonder metabolitleri fizyolojik etkilerini, zehirlenme belirtilerinin anlaşılması ve tedavilerinin ne şekilde yapılması gerektiğini analiz eder ve tartışır.

Dersin İçeriği

Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin kaynaklarını bunlarda bulunan sekonder metabolitleri fizyolojik etkilerini, zehirlenme belirtilerini ve tedavilerini kapsar

Dersin Ön Koşulu

bulunmuyor

Kaynaklar

Basic Illustrated: Poisonous and Psychoactive Plants Jim Meuninck, Falcon guides 2014

Notlar

ders notları ve güncel makale örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitki ve mantarların geleneksel kullanımı ve tarihçesini açıklar
ÖÇ02 Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerde bulunan sekonder metabolitlerin sınıflandırır
ÖÇ03 Bazı narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin botanik özelliklerini betimler
ÖÇ04 Türlerin sınıflandırılması makroskobik, mikroskobik özellikleri, habitat ve yayılışları
ÖÇ05 Narkotik, Halusinojenik ve zehirli bitki zehirlenmeleri (genel bilgiler ve istatistiksel bilgiler) ni açıklar
ÖÇ06 Narkotik etkili bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar
ÖÇ07 Narkotik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomlarını açıklar
ÖÇ08 Halüsinojenik etkili bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar
ÖÇ09 Halüsinojenik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomlarını açıklar
ÖÇ10 Zehirli bitkilerin kimyasal içeriğini açıklar
ÖÇ11 Zehirli mantarların kimyasal içeriğini açıklar
ÖÇ12 Zehirli bitki ve mantar tüketimi ile oluşan sendrom ve semptomları açıklar
ÖÇ13 Suistimal edilen bitkiler ve drogları sınıflandırır
ÖÇ14 Suistimal edilen bitkiler ve droglara ait vaka örneklerini tartışır
ÖÇ15 Suistimal edilen bitkiler ve droglara ait acil durumlarda yapılması gerekenleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitki ve mantarların geleneksel kullanımı ve tarihçesi Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerde bulunan sekonder metabolitlerin sınıflandırılması Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bazı narkotik, halüsinojenik ve zehirli bitkilerin botanik özellikleri Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türlerin sınıflandırılması makroskobik, mikroskobik özellikleri, habitat ve yayılışları Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Narkotik, Halusinojenik ve zehirli bitki zehirlenmeleri (genel bilgiler ve istatistiksel bilgiler) Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Narkotik etkili bitkilerin kimyasal içeriği Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Narkotik etkili bitkiler ile zehirlenme, sendrom ve semptomları Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Halüsinojenik etkili bitkilerin kimyasal içeriği Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Halüsinojenik etkili bitkilerle zehirlenme, sendrom ve semptomları Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Zehirli bitkilerin kimyasal içeriği Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Zehirli mantarların kimyasal içeriği Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Zehirli bitki ve mantar tüketimi ile oluşan sendrom ve semptomlar Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Suistimal edilen bitkiler ve droglar, vaka örnekleri ve tartışma I Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Suistimal edilen bitkiler ve droglar, vaka örnekleri ve tartışma II Konu ile ilgili güncel makale ve literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS