ECS538 Eczacılıkta Omik Teknikler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 10. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS538
Ad Eczacılıkta Omik Teknikler
Yarıyıl 10. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ


Dersin Amacı

Omik tekniklerin Eczacılık bilimlerinde kullanmaktır.

Dersin İçeriği

Omik tekniklerde tanımlar, kavramlar, kullanılan cihazlar, yöntemlerin esasları. Güncel eczacılık biliminde sıklıkla kullanılan analizlere örnekler.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

NENNİ, M., ÇELEBİER, M., & SÜSLÜ, İ. Proteomik Çalışmalara Genel Bakış. Hacettepe University Journal of the Faculty of Pharmacy, 40(1), 48-58. Skoog, D. A., Holler, F. J., Nieman, T. A., Kılıç, E., Köseoğlu, F., & Yılmaz, H. (2000). Enstrümantal analiz ilkeleri. Bilim Yayıncılık

Notlar

NENNİ, M., ÇELEBİER, M., & SÜSLÜ, İ. Proteomik Çalışmalara Genel Bakış. Hacettepe University Journal of the Faculty of Pharmacy, 40(1), 48-58. Skoog, D. A., Holler, F. J., Nieman, T. A., Kılıç, E., Köseoğlu, F., & Yılmaz, H. (2000). Enstrümantal analiz ilkeleri. Bilim Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proteomik ile ilgili temel ve güncel bilgileri kavrar.
ÖÇ02 Proteomik ile ilgili genel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Proteomik araştırmalar hakkında yorumlar.
ÖÇ04 Metabolomik ile ilgili temel ve güncel bilgileri kavrar.
ÖÇ05 Metabolomik ile ilgili genel kavramları açıklar.
ÖÇ06 Metabolomik araştırmalar hakkında yorumlar.
ÖÇ07 Bireysel tıp uygulamaları hakkında yorum yapma yeteneği kazanır.
ÖÇ08 Analitik tekniklerin esaslarını açıklayabilir.
ÖÇ09 Kombine analitik tekniklerle yapılan analizlerle yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Omik dersinin amaç ve hedefleri Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Omik tarihi, hipotezler, genel kavramlar Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Omikte kullanılan teknikler: Sıvı Kromatografisi Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Omikte kullanılan teknikler: Gaz Kromatografisi Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Omikte kullanılan teknikler: Kapiler Elektroforez Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Omikte kullanılan teknikler: Kütle Spektrometrisi Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kombine analitik teknikler Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proteomik Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 2 boyutlu jel elektroforez ile proteomik Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Metabolomik Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Örnek makale çözümlemeleri Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - I Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
14 Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - II Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
15 Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - III Ders kitapları, güncel literatürler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS