Genel Bilgi
Kod | EFMZ204 |
Ad | Öğretim Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Teknolojileri anı yayıncılık Tuğba Yanpar Yelken
Notlar
yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir; |
ÖÇ03 | Öğretim materyallerini sınıflandırabilir |
ÖÇ04 | Öğretim materyallerini değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenme ve Öğretim İlkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Öğretim teknolojileri ve iletişim. | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel tasarım ilkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Etkili sunum hazırlama ilkeleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Proje sunumları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Proje sunumları ve değerlendirme | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |