ALMZ206 Almanca Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ206
Ad Almanca Öğretim Programları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR


Dersin Amacı

Öğretim programı geliştirme ölçütleri, MEB tarafından onaylanmış Almanca öğretim programlarını analiz etme

Dersin İçeriği

Almanca Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

MEB İlköğretim ve ortaöğretim Almanca müfredatı

Notlar

Avrupa dilleri ortak çerçeve programı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir.
ÖÇ02 Farklı seviyelerdeki Almanca öğretim programlarını tanır
ÖÇ03 Yabancı dil öğretim programı değerlendirme ölçütlerini uygular
ÖÇ04 Kademelere göre yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir.
ÖÇ05 İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir
ÖÇ06 Ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder
ÖÇ07 Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar
ÖÇ08 Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
ÖÇ09 Düzenli olarak günlük plan hazırlar.
ÖÇ10 Yıllık planı uygun şekilde hazırlar.
ÖÇ11 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları öğrenir.
ÖÇ12 Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri öğrenir.
ÖÇ13 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların öğretilmesi ve tartışılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi II Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin karşılaştırılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Benzetim
5 Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi II Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ders programı ile geleneksel yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ders programı ile alternatif yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Beyin fırtınası ile son değerlendirme Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS