ALMS301 Almanca Öğretiminde Drama I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS301
Ad Almanca Öğretiminde Drama I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HALİME BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, eğitici drama, eğitici drama, sosyo-drama vb. kavramlar, drama-oyun ilişkisi, eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Farklı drama tekniklerin öğrenilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Friedrich Dürrenmatt, Der Besuch der alten Dame

Notlar

Georg Büchner, Lesehilfe zu Dantons Tod


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci rol yaparak dil öğrenmenin farkındalığına varır
ÖÇ02 Öğrencinin yaratıcılığı gelişir
ÖÇ03 Öğrenci empati kurar
ÖÇ04 Öğrencinin yabancı dilde konuşma yeteneği gelişir
ÖÇ05 Eğitici dramanın dil öğretimi için gerekli tekniklerini tanır.
ÖÇ06 Almancanın öğretiminde eğitici drama dersini tasarlar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde dramanın tanımı Drama hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Eğitimde dramanın tarihçesi Sinemada rol izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Almancanın öğretiminde drama tekniği Almanca tiyatro izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Eğitsel drama etkinliklerinin incelenmesi ve çeşitli eğitsel drama etkinliklerinin sınıf içi uygulanması Takım Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Almancanın öğretiminde drama tekniğin kullanıldığı dersin aşamaları ve işlevlerine yönelik çalışma Birlikte rol Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler Rol yapma çeşitlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler Toplu rol yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınav Tek başına rol çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
9 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler Fıkrayı dramaya çevirme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi için malzeme geliştirme Metin dönüştürme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca ders planı çalışması İnternetten örnek drama izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin uygulanması Tiyatro izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
13 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi Tiyatro eleştirme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
14 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi Ailesiyle oyun oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Drama dersinin değerlendirilmesi Metinleri oyunlaştırma çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Evde rol çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Arkadaşlarla drama çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 10:43