Genel Bilgi
Kod | ALMZ303 |
Ad | Almanca Öğretiminde Edebî Metinler 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alman Edebiyatından seçme edebi metin türlerinin tanıtılması, incelenmesi ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve tekniklerinin incelenmesi.
Dersin İçeriği
Edebi metni anlamak, doğru bir şekilde incelemek ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulamak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kısa Anlatı Türleri ve uygulamalı Öğretimi (M. Aksöz),
Notlar
Yazınsal Türler (M. Aksöz)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | İlk ve orta öğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. öğrenci etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ04 | Alman ve Türk edebiyatında yer alan türleri tanır ve açıklar |
ÖÇ05 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ06 | Edebiyat alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. Yabancı dilde edebiyat eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ07 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
ÖÇ08 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ09 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ10 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
ÖÇ11 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
ÖÇ12 | Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
ÖÇ13 | Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
ÖÇ14 | Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ15 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Wolf und Lammi Pedrus, Martin Luther, Lessing. Fabel türünün özellikleri hakkında kısa bilgi | Metinleri karşılaştırma. Karton, renkli kalem, yapıştırıcı, dergi getirilecek Yaratıcı yöntemde yer alan Metin- kolaj alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Uygulanan metin kolaj alıştırması tartışılacak. Masal Kırmızı Başlıklı Kız.Masal, türle ilgili kısa bilgi verilecek, Kötü Kırmızı Başlıklı Kız ve İyi Kurt ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. | Metine içkinlik yöntemi. Masal yazın türü ile ilgili bilgi toplama, verilen Masal metni okunacak.Yaratıcı yöntemde yer alan Zıt metin yazma alıştırması gruplar oluşturularak uygulanacak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Yazılan zıt masal metinleri okunacak, yöntem ve alıştırma türü üzerinde durulacak, alternatif alıştırmalar geliştirilecek. Söylence Fareli Köyün Kavalcısı, Kadın Holle. Türün özellikleri ile ilgili bilgi verilecek | Metine içkinlik yöntemi.ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yorumlama becerileri geliştirilecek. Söylence yazın türü ile ilgili bilgi toplanacak, verilen Söylence Metinleri okunacak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
4 | Söylence Fareli köyün kavalcısı, metni güncelleştirilecek. Güncelleştirilen söylence metinleri okunacak. alıştırma ile ilgili konuşulacak. Menkıbe Heilige Clara Türün özelliklerine yönelik kısa bilgi verilecek | İlgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yaratıcı yazma yöntemi ile gruplar oluşturularak metin günümüze uyarlanacak.menkıbe türü ile ilgili bilgi toplanacak, metin okunacak Metine içkinlik yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Menkıbe Heilige clara metninden yola çıkılarak, türün özelliklerini göz önünde bulundurularak kendi menkıbelerini yazacaklar. Yaratılan metinler okunacak, yöntem üzerinde durulacak, bu yöntemin değişik yerlerde uygulanabilirliği üzerinde konuşulacak. Söylence, menkıbe türleri karşılaştırılacak | ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yazma yönteminde yer alan bağımsız yazma alıştırması gruplar oluşturularak yapılacak. ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Destan Gılgamış ve İlyada ve Odisee destanlarından bölüm seçilecek. Türe yönelik kısa bilgi verilecek. Destan bölümlerine yönelik şiir şeklinde sorular sorularak yazılacak | Türle ilgili bilgi toplanacak. metin bölümleri okunacak Metine içkinlik yöntemi. ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yazma yöntemi ile metne soru sorma tekniği uygulanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Anekdot türü ile ilgili bilgi verilecek. Einstein ile ilgili Anekdot işlenecek | Türle ilgili bilgi toplanacak. yaratıcı yazma yöntemi uygulanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısa öykü Nachts Schlafen die Ratten Doch, W. Borchert. Metne içkinlik ve toplumsal edebi yöntemleri ile ilgili kuramsal bilgi verilecek. Borchertin Nachts Schlafen die Ratten Doch adlı metni toplumsal edebi yönteme göre yazılacak. | Kısa öykü türü ile ilgili bilgi toplanacak. Yazar ile ilgili bilgi toplanacak. Metin okunacak. Metne içkinlik yöntemi ve toplumsal yazın yöntemi. İlgili kaynaklar taranacak ve okunacak. Toplumsal edebi yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Nuvel Decammeron Der Falke metin tiyatro metnine çevrilecek. Tiyatro metnine çevrilen nuvel metinleri sahnelenecek.Sahnesel yorumlama tekniği üzerinde konuşulacak, uygulanabilirliği ve alanları üzerinde tartışılacak. | ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. sahnesel yorumlama tekniği ile grup çalışması yapılacak.oluşturulan tiyatro metinleri hazırlanacak yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Schwank türü işlenecek. Hebel Schatzkastlein ve Herr Keuner Geschichten örnek metinler işlenecek. | İşlenen metin masal türüne çevrilecek . özellikleri değiştirilerek metin yazma alıştırması yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özellikleri değiştirilen metinler sınıf içinde okunacak.türlerin özellikleri tartışılacak | türlerin genel tekrarı yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Takvim hikayeleri Schatz keastlein. Takvim hikayeleri ile ilgili bilgi verilecek. Takvim hikayesi oluşturulacak | takvim hikayeleri ile ilgili bilgi toplanacak. Metin Okunacak. yaprak takvim getirilecek metne içkinlik yöntemi, yaratıcı yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Edebiyat takvimi yapılacak ve oluşturulan takvim hikayeleri okunacak. | renkli kalem, yapıştırıcı, makas, dergi, gazete getirilecek. yaparak öğrenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Dönem boyunca yapılan yöntemler ve alıştırma türleri hatırlanacak ve uygunlukları tartışılacak. | ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. derste işlenen tüm yöntemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |