Genel Bilgi
Kod | ALMZ302 |
Ad | Almanca Dil Becerilerinin Öğretimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere dil becerilerinin öğretimindeki temel kavramları tanımayı ve dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerin öğretimi ile ilgili yöntem ve uygulamaları analiz etmeyi ve uygulama seçeneklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Almanca temel dil becerileri olan dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazmanın ile ilgili farklı evreleri ve tekniklerin analiz edilmesi; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dahlhaus, Barbara: Fertigkeit Hören. Berlin: Landgescheidt, 1994. Schatz, Heide: Fertigkeit Sprechen. Berlin: Langenscheidt, 2006. Westhoff, Gerhard: Fertigkeit Lesen. Berlin: Langenscheidt, 2004 Kast, Bernd: Fertigkeit Schreiben. Berlin: Langenscheidt, 1999.
Notlar
G.Solmecke; P.Paschke; Texte hören, lesen, verstehen; Langenscheit; München; 1993 Heyd, G. (1990): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt/M.: Diesterweg
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazma öğretimi ile ilgili etkili yabancı dil dersleri tasarlar/planlar, yönetir ve değerlendirir. |
ÖÇ02 | Farklı yaş ve yeterlilik düzeyleri için farklı yabancı dil dersleri tasarlar/planlar |
ÖÇ03 | Farklı yaş gruplarına ve seviyelerine uygun temel dil becerilerin öğretmek için çeşitli öğretim materyalleri seçme, geliştirme, uyarlama ve uygulama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Almanca öğretmenliği mesleğine karşı yaratıcı ve olgun bir tutum geliştirir. |
ÖÇ05 | Temel dil becerileri ile ilgili öğretim yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenciler temel dil becerileri ile ilgili farklı yöntemleri uygulama yetisine erişir |
ÖÇ07 | Öğrenciler farklı yaş/dil yeterliğindeki öğrencilere uygun dil öğretim planı aşamalarını belirler, hazırlar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı Dil öğretiminde temel dil becerilerin tanıtımı | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yabancı Dil Öğretiminde Temel Dil Becerilerin Önemi ve Yeri | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretiminde Önemi ve Yeri | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yabancı Dil Öğretiminde Okuma Becerisinin Özellikleri ve Amacı | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri I | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri II | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Okuma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri III | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretiminde Önemi ve Yeri | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yabancı Dil Öğretiminde Yazma Becerisinin Özellikleri ve Amacı | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri I | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri II | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yazma Becerisinin Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Uygulama Örnekleri III | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Temel Dil Becerilerin Almanca Öğretim Programında Yeri | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Temel Dil Becerilerin Bilimsel Çalışmalarda Yeri ve Analizi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |