Genel Bilgi
Kod | ALMZ304 |
Ad | Almanca Öğretiminde Edebî Metinler 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alman Edebiyatından seçme edebi metin türlerinin tanıtılması, incelenmesi ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve tekniklerinin incelenmesi.
Dersin İçeriği
Edebi metni anlamak, doğru bir şekilde incelemek ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulamak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kısa Anlatı Türleri ve uygulamalı Öğretimi (M. Aksöz),
Notlar
Yazınsal Türler (M. Aksöz)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
ÖÇ03 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ04 | Alman ve Türk edebiyatında yer alan türleri tanır ve açıklar |
ÖÇ05 | Edebiyat alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. Yabancı dilde edebiyat eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ06 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
ÖÇ07 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ08 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
ÖÇ09 | Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ10 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ11 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
ÖÇ12 | Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
ÖÇ13 | Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
ÖÇ14 | Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ15 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konstellation-Gedicht/Durumsal Şiir,Wachsgedicht/Büyüyen Şiir, Durumsal ve Büyüyen Şiir ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Durumsal şiirin araştırlması/ Örnekleme, büyüyen şiirin araştırılması/Örnekleme, durumsal ve Büyüyen şiirle ilgili örnekle.r Anlatım Soru-Cevap, Anlatım Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Akrostichon/ Akrostiş Şiir ve çeşitleri, Rondell/Döngüsel Şiir, Akrostiş ve Döngüsel şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Akrostiş ve Döngüsel şiirlerin araştırılması ve ilgili örnekler, Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Elfchen /On Birlik Şiir, Haiku, Konkrete Poesie /Somut Şiir | On Birlik şiirin araştırılması/Örnekleme. Haiku şiirin araştırılması/Örnekleme. Somut şiirin araştırılması/Örnekleme Anlatım Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | On Birlik, Haiku ve Somut Şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | şiir çeşitleri ile ilgili örnekler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Diziliş ve harf ya da hece sayısına göre uyak çeşitleri (Alman ve Türk Edebiyatında) | uyak çeşitlerinin araştırılması/Örnekleme. Anlatım Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uyak çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama | Almanca-Türkçe örnekler. farkların ortaya çıkartılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ses yineleme Biçemleri. Ses Yansıması, Ünlü Ses Yinelemesi, ünsüz Ses Yinelemesi | Ses Yineleme çeşitlerinin araştırılması/ Örnekler, Anlatım Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözcük Yineleme Biçemleri: Anapher, Epipher, Symploke, Kyklos, Geminatio, Anadiplose, Epanalepse, Poyptoton, Etymologische Figur | Sözcük Yineleme Biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Cümlede sıralanış şekline göre olan Biçemler: Chiasmus, Epanados Enumeration, Asyndeton, Syndeton, Polysyndeton | Cümlede sıralanış şekline göre olan biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sıralama Yinelemesi: Enumeration, Asyndeton, Syndeton Polysyndeton; Sözcük Sıralama Biçemleri: Klimax, Antiklimsx, Trikolon, Dikolon, Tetrakolon, Akkumulation | Sıralama yinelemesi ve Sözcük sıralama biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Anlamsal Biçemler: Personifikation, Verdinglichung, Synaesthesie, Vergleich, Homogener Vergleich, Hetrogener Vergleich | Anlamsal Biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Anlamsal Biçemler:Tautologie, Oxymoron, Pleonasmus, Periphrase, Euphemismus, Dyphemismus, Synekdoche, Antonomasie, Metonymie, Hyperbel, Untertreibungi Litotes, İronie | Anlamsal Biçemlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Eğretileme ve Sembol | Eğretileme ve Sembol Biçemlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alegorie Yazım şekli | Alegori biçeminin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |