EFGZ302 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ302
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ


Dersin Amacı

Ders kapsamında gerçekleştirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak ve geliştirmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aykırı, K. (2020). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi. Ankara: Eğiten Kitap. Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamalarının Tanımı, İlkeleri, Önemi ve Amacı. K. Kuzucu ve S. T. Kamer (ed.), Topluma Hizmet Uygulamaları içinde. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Topluma Hizmet Uygulamaları dersi çerçevesinde yapılmış çalışmalardan oluşan farklı makalelerin elden dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ03 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilere sahip olur.
ÖÇ06 Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır.
ÖÇ07 Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar.
ÖÇ08 Tasarladığı projeyi uygular.
ÖÇ09 Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir.
ÖÇ10 Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Topluma hizmet konusunu genel olarak irdelemek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. İyi bir vatandaşın özelliklerini araştımak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek. Toplumsal sorunlar hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi. Öğretmenin toplum içerisindeki rolünü araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi. Üniversiteler ve toplum konusunu araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. Konuyla ilintili seminer hazırlıkları yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Okullarda araştırma yapmak ve gereksinimleri tespit etmek. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konuyla ilintili örnek projeleri karşılaştırarak yeni bir proje tasarımı yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi. Yönetmeliği okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Almanca programında yer alan konularla ilgili kazanımların irdelenmesi ve bir öğretmen adayı olarak, bu kazanımların topluma nasıl yansıtılabileceği. Almanca öğretmenliği programının kazanımlarını araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Huzurevi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar, ana okulları, sağlık kurumları gibi kurumlar hakkında araştırma yapmak. Projeler geliştirme ve tartışma. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Öğrenci grupları oluşturularak bu kurumlardan birine yönlendirmek ve konuyu tartışmak. Çalışma grubu oluşturmak ve tartışma, ilgili kurumlarla iletişime geçme. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Öğrenci gruplarının hazırladıkları projelerin sınıfta ayrıntılı olarak görev paylaşımlarıyla birlikte sunumu. Proje tanıtıcı sunu hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Proje çalışmalarının uygulanması. Projede etkin rol almak. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Problem Çözme
15 Öğrenci gruplarının projelerinin genel değerlendirimi. Sınıf arkadaşlarının projelerine yönelik yorum yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projenin tamamlanıp sunulması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projenin tamamlanıp sunulması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 21 21
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS