Genel Bilgi
Kod | ALMZ401 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdelemek
Dersin İçeriği
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdeleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wolfgang Klein: Sprechen lernen - das lbstverständlichste von der Welt
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler. |
ÖÇ02 | çocukların dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ03 | çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini öğrenirler |
ÖÇ04 | çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu işncelerler |
ÖÇ05 | çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanırlar |
ÖÇ06 | Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nsaıl kazandırılacağını kavrarlar |
ÖÇ07 | Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin önemini öğrenirler |
ÖÇ08 | Çocuklara yabancı dil dersinde devamlılığın nasıl sağlanacağını öğrenirler |
ÖÇ09 | Çocuklara yabancı dil dersin nasıl yapılacağını uygulamalı olarak kavrarlar |
ÖÇ10 | Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini anlarlar |
ÖÇ11 | Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini anlarlar |
ÖÇ12 | Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler |
ÖÇ13 | Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını görürler |
ÖÇ14 | Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanırlar |
ÖÇ15 | Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinime | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini ve karşı gerekçelerini öğrenmek | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
3 | çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu incelerler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanıma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıll kazandırılacağı konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin ve devamlıulığın nasıl sağlanacağı konusunu kavrarma önemini öğrenirler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Uygulamalı ders yapma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini işlenir | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını çalışma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımı | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanıma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Çocuklara yabancı dil dersinde sınav ve değerlendirme yapmama konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme |
15 | Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |