Genel Bilgi
Kod | EFMZ407 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 13 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için akademisyen danışman hoca, Milli Eğitim Okullarından rehber öğretmen ve Öğretmen adayı ortaklaşa çalışır. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, okul idaresini, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanıması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Okul deneyimi kapsamında okul yaşamını ve idaresini tanıma. Ders gözlemi, gözlemin amaçları, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konularında eğitimini sağlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Notlar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. |
ÖÇ02 | Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. |
ÖÇ04 | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. |
ÖÇ05 | Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. |
ÖÇ06 | Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. |
ÖÇ07 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. |
ÖÇ08 | Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönerge ve açıklamalar | Bilgilendirme toplantısı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Ders Planı hazırlama hakkında bilgilendirme | Örnek ders planı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Ders gözlemleme hakkında bilgilendirme | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
4 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Öğretim ortamında soru sorma teknikleri | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | Üniversite ve Okul Hocaları ile buluşma | Problem belirleme, çözüm önerileri üretme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Okulda rehber öğretmen gözetiminde grup çalışmaları yapma | Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Sınıf danışman öğretmenin ders anlatım yöntemi | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Geri dönüt verme ve açıklama yapma | Okul Deneyimi dosyasındaki bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Gözlenen dersi değerlendirme ve kayıt tutma | Danışman akademisyen ve okuldaki rehber öğretmenle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Ders için test hazırlama, puanlama, analiz | Okuldaki rehber öğretmenle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Ders için hazırlanan test kapsamında ölçme ve değerlendirme | Okuldaki rehber öğretmenle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması | Danışman akademisyenle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
15 | Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi | Danışman akademisyenle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,72 | ||
AKTS | 13 AKTS |