TEK164 Matematik II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEK164
Ad Matematik II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı oran-orantı uygulamalarını gerçekleştirme, sayı, hız, karışım ve yüzde problemlerini çözme ve temel geometrik bilgilerin kullanılması becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste oran-orantı, sayı, hız, karışım, yüzde problemleri ve temel geometrik kavram konuları işlenecektir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Temel Matematik, Aydın Basın Yayın Matbaa San. ve Tic. Ltd. Şti.

Notlar

Temel Matematik, Aydın Basın Yayın Matbaa San. ve Tic. Ltd. Şti.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oran ve orantı ile ilgili temel kavramları günlük hayattaki problemlere uygular.
ÖÇ02 Sayı problemlerini çözer
ÖÇ03 Hız problemlerini çözer
ÖÇ04 Karışım problemlerini çözer
ÖÇ05 Yüzde problemlerini çözer
ÖÇ06 Temel geometrik kavramları açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oran Orantı Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Oran Orantı Uygulamaları Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
3 Sayı problemleri-I Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Sayı problemleri-II Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Hız problemleri-I Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Hız problemleri-II Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Karışım problemleri-I Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karışım problemleri-II Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
10 Yüzde problemleri-I Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Yüzde problemleri-II Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Temel geometrik kavramlar: Üçgen Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
13 Temel geometrik kavramlar: Kare, dikdörtgen Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
14 Temel geometrik kavramlar: Çokgenler Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
15 Temel geometrik kavramlar: 3 Boyutlu yapılar Ön Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS