TES218 Proje Teknikleri II

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TES218
Ad Proje Teknikleri II
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin bölüm öğretim elemanları ile birlikte belirledikleri bir tekstil ürünü üretim süreçleri üzerinde araştırma yapma, ürün tasarlama ve üretim gerçekleştirme becerisini edindirmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği ürün tasarım süreci ve tasarlanan ürünün üretilme aşamaları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN

Notlar

* Akyüz, E. "Yeni Başlayanlar için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri", Nobel Yayınevi **Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir konuyu araştırma ve üretim için gerekli kuramsal bilgileri bir araya getirir
ÖÇ02 Ürün tasarımı ve üretimi için yararlanabileceği kaynakları ayarlar
ÖÇ03 Topladığı verileri analiz eder, yorumlar ve bulguları uygun biçimde raporlaştırır
ÖÇ04 Araştırma projesinin sonuç ve önerilerini savunur ve bunları başkalarıyla paylaşır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili konuların tekrarı. Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Veri toplama araçlarının geliştirilmesi Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Verilerin toplanması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
4 Üretim ve tasarım sürecinin planlanması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Malzeme araştırması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Malzeme temini Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Makinelerin hazırlanması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Üretim hazırlıkları Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Üretim hattının kurulması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları-I Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje konusuyla ilgili laboratuvar ve üretim çalışmaları-II Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Rapor hazırlanması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sunum hazırlanması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuç ve önerilerin sunulması ve tartışılması Rapor ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS