TEK248 İşyeri Eğitimi

20 AKTS - 6-10 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 11 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEK248
Ad İşyeri Eğitimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-10 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 20 AKTS
Yerel Kredi 11 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN


Dersin Amacı

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak. Hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN

Notlar

Ders notları, Öğr.Gör. Dr. Mutlu KURBAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bulunduğu işletmeyi tanır
ÖÇ02 Tekstil teknikerliği kavramlarını algılayarak çalışma alan ve sorumluluklarını kavrar.
ÖÇ03 Sorumluluk aldığı işlerle ilgili çözümleme yapar.
ÖÇ04 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, olay ve olgulara uygun yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ05 Çalışma alanı ile ilgili edindiği bilgileri, yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ06 Sorumluluk alma yeteneğini kazanarak, koordinasyonu sağlar.
ÖÇ07 Uygulamalarda aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmasında görev yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İplik, dokuma, örme, terbiye, hazır giyim ve kalite kontrol konularında mevcut teknolojiler ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin kullanabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik, dokuma ve terbiye alanlarında temel mesleki hesaplamaları yapabilme becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Terbiye laboratuvarı uygulamalarını ve kalite kontrol testlerni yöntem ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İplik ve kumaş numuneleri hazırlayarak fiziksel ve kimyasal kalite kontrol testlerini uygulayabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışarak üretimle ilgili iş akışını izleyebilme, değerlendirebilme ve gerekli önlemleri alabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim, teknolojideki ve mesleki alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletme veya kuruluşun tanıtımı. Ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Personel ile tanışma ve personelin görev sorumluluklarının anlatılması. İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 İdari bölümlerde ve bilgi işlem bölümünde yapılan işlerin tanıtımı. İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Üretim ve bakım-onarım bölümündeki işlerin tanıtımı İş yeri ile ilgili bilgi sahibi olmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Kalite kontrol bölümü ve satış-pazarlama bölümünün tanıtım İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Araştırma geliştirme bölümünün tanıtımı İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 İdari bölümde iş akışına dahil olma. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Bilgi işlem bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Kalite kontrol bölümünde TSE standartlarına uygun üretim aşamalarında sorumluluk almak. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Üretim bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Bakım-onarım bölümünde verilen görevlerin uygulaması. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Satış-pazarlama bölümünde verilen sorumluluğu yerine getirme. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Araştırma geliştirme bölümününde yeni model/ürün çalışmasına katılmak İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 İnceleme, gözlem ve yapılan işlerin raporlanması. İş yerinde verilen sorumlulukları yerine getirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 16 224
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 16 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 48 48
Toplam İş Yükü (Saat) 512
Toplam İş Yükü / 25 (s) 20,48
AKTS 20 AKTS