SNFZ202 Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ202
Ad Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANA MARIA GÜNSEL


Dersin Amacı

Öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi aracılığıyla yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketleri, kavramları, oyunları ve dansları bilmeleri ve öğretim hizmetini artırmak için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Oyunun tanımı ve özellikleri, oyunun önemi, oyun sınıflamaları ve çeşitleri, çocuk gelişiminde oyun, ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programıyla ilgili genel bilgiler, oyun öğretimi, oyun örnekleri, eğitsel oyunlar

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS NOTLAR POWERPOINT ŞEKLİNDE KULLANILIR

Notlar

VİDEO


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenci; Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkeleri bilir.
ÖÇ02 Oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarını bilir ve ilişkilendirir.
ÖÇ03 İlkokul çocuklarının gelişim özelliklerini bilir.
ÖÇ04 İlkokulda çocuk yaşamında oyunun önemini kavrar.
ÖÇ05 Oyunu sınıflandırır ve amaca uygun oyun hazırlar.
ÖÇ06 Oyun öğretim basamaklarını bilir.
ÖÇ07 Halk danslarından örnekler bilir.
ÖÇ08 Özgün oyunlar geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 2
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 4
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 4
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 4
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel bilgiler Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ders Programının Yapısı. Ders Programının Özel Amaçları. Ders Programının Uygulanmasında Dikkat Edilecek Hususlar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Temel beceriler Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Özel beceriler Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 1. sınıfta kazanım ve amaçlar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 2. sınıfta kazanım ve amaçlar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 3. sınıfta kazanım ve amaçlar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 4. sınıfta kazanım ve amaçlar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İlkokul Öğrencilerinin Oyun ve Fiziki Etkinliklerle İlgili Gelişim Özellikleri Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Oyun - Genel bilgiler. Eğitsel Oyunlar - Genel bilgiler Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eğitsel Oyunlar - Genel bilgiler Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Eğitsel oyunlar - Tipler, kurallar Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Eğitsel oyunlar - Değerlendirme Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ölçme ve değerlendirme araçları Kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS