SNFS216 Sosyal Beceri Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS216
Ad Sosyal Beceri Öğretimi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER


Dersin Amacı

osyal beceri kavramını kazandırmak . Sosyal beceriyle ilişkili kavramları kazandırmak. Sosyal beceri öğretiminde kullanılan teknikleri öğretmek. Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim etkinlikleri hazırlamak. Sosyal beceri ölçme yöntemlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

osyal beceri ve sosyal beceriyle ilişkili kavramlar. Sosyal becerilerin türleri (Sınıflandırılması). Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen etmenler. Sosyal beceri öğretiminde kullanılan teknikler. Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim etkinlikleri örnekleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Birkan, B., Çaka, A.İ., Pere, L. ve Alaca, M. (2020) Sosyal Beceriler Ders Kitabı 1. Kademe (1-2-3-4) Milli Eğitim Ders Kitapları

Notlar

Ökün Akçamuş, M.Ç. Sosyal Beceri Öğretimi Notları Samancı, O ve Uçan, Z. (2017) Çocuklarda Sosyal Beceri Eğitimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 21(1) 281-288


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal beceri kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Sosyal becerilerin yaşamdaki önemini açıklar.
ÖÇ03 Sosyal beceri türlerini açıklar.
ÖÇ04 Sosyal becerilerin gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ05 Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ06 Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim etkinlikleri tasarlar.
ÖÇ07 Sosyal beceri ölçme yöntemlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 1
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 2
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 1
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 1
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 1
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş tanışma ve dersle ilgili genel bilgileri paylaşma ön hazırlığı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Erken dönem ve ilköğretimde sosyal gelişim ve sosyalleşme Alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Sosyal beceri (tanım ve kavramlar) Alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal beceri kazanım Uygulamaya dönük planlama yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Sosyal beceri kazanımını destekleme yöntemleri Alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal beceri kazanımı destekleyen yöntemlerle ilgili örnekleri tartışma Sosyal beceri kazanımı destekleyen yöntemlerle ilgili örnekler hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Sosyal beceri kazanmada aile ve okul işbirliği yöntemleri Alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yapılan çalışmalarla ilgili dosya hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Sosyal beceri desteklemede dikkat edilmesi gereken noktalar Alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aktivite örnekleri ve uygulama Aktivite örneklerinin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Aktivite örnekleri ve uygulama 2 Aktivite örneklerinin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Aktivite örnekleri ve uygulama 3 Aktivite örneklerinin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Aktivite örnekleri ve uygulama 4 Aktivite örneklerinin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Aktivite örnekleri ve uygulama 5 Aktivite örneklerinin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Dersin genel olarak değerlendirilmesi ve kapanış Yapılan çalışmaların dosyasını hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS