SNFS311 İlkokul Programı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS311
Ad İlkokul Programı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının, eğitim program ile ilgili temel kavramları yorumlama ve ilkokul öğretim programlarının ögelerini (amaç, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme ) değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Eğitim programı ile ilgili temel kavramlar, ilkokul öğretim programlarının tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri ve ilkokul öğretim programlarının ögeleridir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya Doganay. A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri Mevcut İlköğretim (1-4. sınıf) Öğretim Programları

Notlar

İlkokul programının incelemesini konu alan makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programı ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 İlkokul öğretim programlarının tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini ayırt eder.
ÖÇ03 İlkokul öğretim programının ögelerini(amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci, ölçme- değerlendirme) açıklar.
ÖÇ04 İlkokul öğretim programlarının ögelerini belirlendikleri ölçütler (tutarlık, işlevsellik gibi) doğrultusunda değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 4
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 3
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 2
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program ile ilgili temel kavramlar Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 İlkokul öğretim programlarının tarihi, felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 İlkokul programının ögelerinden amaçlar ve sınıflandırılması ile öğrenme öğretme süreci. Doganay. A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri(Amaçlar ve sınıflandırılması) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 İlkokul programının ögelerinden içerik ve düzenlenmesi ile ölçme- değerlendirme. Doganay. A. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri(İçerik ve ölçme değerlendirme) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 İlkokul öğretim programlarında(Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı) amaçlar ve kazanımlar. Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı amaçlar ve kazanımlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 İlkokul öğretim programlarında (Türkçe, Matematik, İngilizce, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı) amaçlar ve kazanımlar. Türkçe, Matematik, İngilizce, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı amaçlar ve kazanımlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 İlkokul öğretim programlarında (Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı) içerik. Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı içerik Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 İlkokul öğretim programlarında (Türkçe, Matematik, İngilizce, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı) içerik. Türkçe, Matematik, İngilizce, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik, Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı içerik. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 İlkokul öğretim programlarında(Türkçe, İngilizce, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve Matematik Dersi Öğretim Programı) öğrenme-öğretme süreci Türkçe, İngilizce, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve Matematik Dersi Öğretim Programı öğrenme-öğretme süreci Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 İlkokul öğretim programlarında (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik ve Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı) öğrenme-öğretme süreci. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik ve Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı öğrenme-öğretme süreci. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 İlkokul öğretim programlarında(Türkçe, İngilizce, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve Matematik Dersi Öğretim Programı)ölçme ve değerlendirme. Türkçe, İngilizce, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve Matematik Dersi Öğretim Programı)ölçme ve değerlendirme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 İlkokul öğretim programlarında(Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik ve Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı)ölçme ve değerlendirme. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Müzik ve Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı ölçme ve değerlendirme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Programların uygulanmasını değerlendirme gözlem Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Programların incelenmesi görüşme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS