SNFS407 Geleneksel Çocuk Oyunları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS407
Ad Geleneksel Çocuk Oyunları
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı

Çocuk oyunlarının çocuk açısından önemini kavratmak

Dersin İçeriği

geleneksel çocuk oyunlarının tarihçesi,oynanma biçimi ve oyunlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları Yazar: Handan Asude Başal Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Alanla ilgili yazılmış makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 çocuk ve oyun önemini kavrar
ÖÇ02 yaşa göre çocuk oyunlarını bilir
ÖÇ03 oyun tekerlemelerini öğrenir
ÖÇ04 geleneksel Türk çocuk oyunlarını bilir
ÖÇ05 oyunun çocuğun gelişimindeki önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 5
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 4
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 5
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 1
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır.
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriğinin anlatılması ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 cocuk için oyunun önemini anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 çocuk oyunlarının çeşitlerini anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 çocuk oyunlarının tarihçesini anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 çocuk oyunlarında oyun sırasının önemini, oyun sırasını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 yaşa göre çocuk oyunlarını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 kız ve erkek çocuk oyunlarını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 açık ve kapalı alan oyunları tanıtma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 oyun tekerlemelerini tanıtma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 geleneksel Türk çocuk oyunlarını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Örnek çocuk oyunlarının oynanışını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 oyun içinde çocuğun önemini anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 mevsimsel çocuk oyunlarını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 oyun araçlarını anlatma önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem bilgilerinin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dönem bilgilerinin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS