SNFS412 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFS412
Ad İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Fatma KARAÇOBAN


Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının ilkokullarda tercih edilen alternatif eğitim uygulamalarının özellikleri, ortaya çıkma nedenleri, avantajve dezavantajları, gerçekleştirilen öğretim süreci hakkında farkındalıkyaratmakve bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyalve ekonomikfaktörler, kırsalve dağınıkyerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerinikarşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajlarıve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajlarıve dezavantajları; birleştirilmişsınıflarda öğretim, birleştirilmişsınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmişsınıflarda öğretimin temel dayanaklarıve öğretim biçimini, birleştirilmişsınıflarda öğretimin planlanması, sınıfyönetimive değerlendirme etkinliklerive birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevve sorumlulukları, dünyada birleştirilmişsınıflarda öğretim uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Literatür dikkate alınmaktadır.

Notlar

Literatür dikkate alınmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiyede eğitime etki eden coğrafi, sosyalve ekonomikfaktörleriaçıklar.
ÖÇ02 Kırsalve dağınıkyerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerinikarşılama yollarını belirtir
ÖÇ03 Taşımalı eğitimin avantajlarıve dezavantajlarını listeler.
ÖÇ04 Yatılı ilköğretim okullarının avantajlarıve dezavantajlarını listeler.
ÖÇ05 Türkiyede birleştirilmişsınıfları ortaya çıkaran nedenleriaçıklar
ÖÇ06 Örnek bir durum üzerinde öğretmen, derslikve/veya öğrenci sayısını dikkate alarak birleştirilmişsınıfları oluşturur.
ÖÇ07 Örnek bir durum üzerinden öğretmenli derslerin özelliklerine yöneliksonuçlara ulaşır.
ÖÇ08 Birleştirilmişsınıf uygulamalarını üstünlüklerive sınırlılıklarıaçısından tartışarak değerlendirir.
ÖÇ09 Okul-aile işbirliğini engelleyen etmenleriaçıklar.
ÖÇ10 Yetersiz okul-aile işbirliğinden kaynaklanan problem durumunu analiz eder.
ÖÇ11 Müdür yetkili öğretmenin görevve sorumluklarınıaçıklar
ÖÇ12 Gelen ve giden evrakların kayıt altına alınmasında dikkat edilecek noktalarıaçıklar
ÖÇ13 Plan hazırlamada dikkat edilecek noktalarıaçıklar.
ÖÇ14 Hazırladığı planı sınıf ortamında değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 5
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 3
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 3
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 3
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 3
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Gerektirmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türkiyede AlternatifEğitim Uygulamalarıve Nedenler Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 TaşımalıEğitim Ve Özellikleri Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yatılı İlköğretim Okulları Ve Özellikleri Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 BirleştirilmişSınıf Uygulamaları Ve Özellikleri Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 BirleştirilmişSınıf Uygulamaları Ve Özellikler-2 Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
7 Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları Ve Özellikleri-3 Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 BirleştirilmişSınıflarda Okul-Aile Ve Yerel Halkla İşbirliği Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
10 BirleştirilmişSınıflı Okullarda OkulYönetimi Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 BirleştirilmişSınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
12 BirleştirilmişSınıflarda Öğrenme-Öğretme Süreci-2 Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Örnek Olay
13 BirleştirilmişSınıflarda Ölçme-Değerlendirme Süreci-3 Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 BirleştirilmişSınıflarda Planlama Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 BirleştirilmişSınıflarda Planlama-2 Bölüm okumasıve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS