Genel Bilgi
Kod | SD0476 |
Ad | Tıbbi Jeoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dış olayların etkisi ile oluşan maden yataklarının tanıtımı, Jeolojik ve Kimyasal olayların maden yatağı üzerindeki etkilerinin anlaşılması ortaya çıkan alterasyonların bilinmesi, maden yataklarının Türkiye ve Dünyadan örneklerle anlatımı
Dersin İçeriği
Tıbbi jeolojiye giriş. jeolojik unsurların insan sağlığına etkileri, Asbest, zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri, Arsenikle ilişkili çevre sorunları, Silikozis, Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi, Doğal karbondioksit çıkışları ve sorunları, Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar, İyot eksikliği ve sorunları, , Flor ile ilgili sorunlar, Böbrek taşları, Antropojenik faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Tıbbi Jeoloji JMO Çeviriler serisi yayını
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi jeolojinin tanımı ve kapsamını tanımlar |
ÖÇ02 | Mineraller ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi değerlendirir |
ÖÇ03 | Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisini öğrenir. |
ÖÇ04 | Jeoloji, canlı ve çevre ilişkisinin anlaşılması |
ÖÇ05 | Jeoloji, mineral ve kayaç tanımlarını bilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi Jeoloji tanımı, kapsamı, tarihçesi ve araştırma yöntemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mineraller ve insan sağlığına etkileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Asbest ve zeolit sorunu ve insan sağlığına etkileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Arsenik ve çevre sorunları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Silikozis riski, Flor | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevresel toz sorunları ve selenyum ilgili sorunlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğal radyoaktivite ve doğal radyasyon | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağır metaller ve çevresel sorunları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toprak ve kil yeme alışkanlığı ile ilgili sorunlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Jeotermal ve mineralli sular | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İyot eksikliği ve sorunları, Böbrek taşları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Maden ve taş işletmeciliğinin çevre ve halk sağlığına etkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kömür ve insan sağlığı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Böbrek taşları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |