IG315 Industrial Microbiology

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG315
Ad Industrial Microbiology
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı

To give knowledge to the students about the principles of industrial microbiology, microorganisms important in industrial microbiology and usage of the microorganisms in industry.

Dersin İçeriği

Introduction, yeast physiology and biotechnology, physiology and biotechnology of lactic acid bacteria, acetic acid bacteria and other bacteria in industrial fermentations, starter cultures.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aran, N., (Ed.), 2010, Gıda Biyoteknolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Maurer, PCR methods in foods. Springer Science Business Media. Tamang, J. P., & Kailasapathy, K. (Eds.). (2010). Fermented foods and beverages of the world. CRC press.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Knows the terms of industrial microbiology, biotechnology, bioconversion and fermentation systems.
ÖÇ02 Gains the knowledge about the microorganisms (Yeast, bacteria and mould) used in food industry and primary and secondery products produced by microorganisms.
ÖÇ03 Gains the ability for the usage of necessary microorganism or starter culture for the targeted fermentation product.
ÖÇ04 Gains the ability to Work in the industrial microbiology laboratory, to do the related experimental analyses, to interpret and report the results.
ÖÇ05 Gains the understanding to adapt the teamwork
ÖÇ06 Gains to respect professional ethics and to learn general understanding of life long learning.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction, Definition of biotechnology, industrial microbiology, fermentation and bioconversion Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
2 General overview of the microorganisms (yeasts, bacteria and moulds) used in industry Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
3 Fermentation systems Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
4 Yeast physiology and biotechnology Reading class materials and related chapter in suggested text books, homewok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Commercial importance of yeasts in food and beverage industry Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
6 Yeast genetics, Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 Physiology and biotechnology of lactic acid bacteria Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Midterm exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Significance of beneficial bacteria in food and beverage industry, Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Acetic acid bacteria physiology and their role in industry, bacteriophages and their control measures, Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Zymomonas spp., Bacillus spp., Propionobacterium spp., Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Moulds and their benefical roles in industry, Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Starter cultures Reading class materials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Student presentations Student presentations Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Students homeworks Student presentations Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS