IG314 Food Engineering Operations II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG314
Ad Food Engineering Operations II
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ERDAL AĞÇAM


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bitkisel ve hayvansal kaynaklı gıda hammaddelerini çeşitli işlenmiş ürünlere dönüştürme proseslerinde yer alan unit operasyonları hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Temel operasyonlarına tabi tutulmuş ürünlere uygulanacak proseslerin ürün nitelikleri üzerine etkilerinin öğrenilmesi, Ürün kalitesinin korunabilmesi için alınabilecek önlemlerin bilinmesi Ekipmanların yapısal özellikleri ile kullanımlarının öğrenilmesi Öğrencilerin staj yapacakları gıda üretim tesislerine deneyimli olarak katılmalarının sağlanması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Inroduction to Food Engineering; Handbook of Food Engineering; Food Process Engineering Operations

Notlar

Öğretim elemanının hazırladığı ders materyali


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda sanayisinde kullanılan temel işlemler hakkında bilgiyi sahip olur
ÖÇ02 Temel işlemlerin mühendislik yaklaşımları hakkındaki beceriler kazanır
ÖÇ03 Temel işlemler için kullanılan sistemler ve ekipmanlar hakkındaki önemli bilgileri öğrenir
ÖÇ04 Temel işlemlerin uygulanması sırasında meydana gelen önemli kalite değişimlerini öğrenir
ÖÇ05 Ürün kalitesinin korunabilmesi için alınabilecek önlemlerin bilir
ÖÇ06 Son ürün kalitesi üzerine minimum işlemenin önemini ifade etmek ve minimum düzeyde işlenmiş gıda elde etmek için matematiksel yaklaşımları kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikrometrik grafikler ve gıda mühendisliğindeki uygulamaları Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kurutma teknolojisine giriş ve kurutma sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
3 Kurutma Sistemlerinde kütle ve enerji denklikleri-Problem çözme Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
4 Dondurarak dayandırma teknolojisine giriş ve dondurma sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Donma ve çözünme sürelerinin tahmininde mühendislik yaklaşımları Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Seçilmiş katı ve sıvı gıdaların donma ve çözünme sürelerinin tahmini-Problem çözme Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
7 Buharlaştırma teknolojilerine giriş ve buharlaştırma sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tekli ve çoklu etkiye sahip buharlaştırma sistemlerinde kütle ve enerji denkliği-Problem çözme Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
10 Soğutma teknolojisine giriş ve soğutma sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Soğutma sistemlerinde enerji denkliği-Problem çözme Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
12 Gıda mühendisliğinde karıştırma ve homojenizasyon işlemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mekanik ayırma işlemlerine giriş ve mekanik ayırma sistemleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gıda mühendisliğinde mekanik ayırma işlemlerinin uygulamaları Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
15 Seçilmiş mekanik ayırma işlemlerinde mühendislik yaklaşımları-Problem çözme Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS