IG113 Introduction to Food Engineering

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG113
Ad Introduction to Food Engineering
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı

To introduce basics of food science and technology.

Dersin İçeriği

Introduction. Basic chemistry. Constituents of Foods. Common Unit Operations in Food Processing. Quality Factors in Foods. Microorganisms and Fermentation. Student presentations.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Introduction to Food Engineering, Academic PressGlasgow, 659p. Weaver, C. M., & Daniel, J. R. (2003). The food chemistry laboratory: a manual for experimental foods, dietetics, and food scientists. CRC press.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Students will gain basic understanding and appreciation of food engineering, food science and technology.
ÖÇ02 Students will learn basic chemistry
ÖÇ03 Students will learn basic concepts of food nutrients of carbohydrates, lipids, proteins, vitamins, mineral elements and water.
ÖÇ04 Students will gain to present subject on food science and technology.
ÖÇ05 Students will gain general understanding of life long learning.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction, Curse objective, Course methods, Grading, Lecture rules, Course participation and attendance Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Introduction to lecture: Definitions of food engineering, food science and food technology. Measurement. Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Basic chemistry Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Basic chemistry and mixtures Reading class meterials and related chapter in suggested text books, homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Constituents of Foods: Carbohydrates, Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Constituents of Foods: Proteins Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Constituents of Foods: Lipids, water, other constituents Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Midterm exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Common Unit Operations in Food Processing Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Common Unit Operations in Food Processing heating Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Common Unit Operations in Food Processing fermentation Reading class meterials and related chapter in suggested text books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Student presentations I Student presentations I Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Student presentations II Student presentations II Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Student presentations III Student presentations III Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Student presentations.IV Student presentations IV Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS