Genel Bilgi
Kod | G125 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MURAT TÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MURAT TÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya bilimini tanımak diğer bilim dallarıyla ilgisini tanıtmak ve teorik ve uygulamalı olarak kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Madde, maddenin özellikleri ve ölçü birimlerini boyut analizi dönüştürme, Atomun yapısı ve özellikleri, Periyodik tablo ve özellikleri, Kimyasal tepkimeler ve hesaplamalar, Çözeltiler ve derişim hesapları, Gazlar anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel Kimya Ralph H. Petrucci
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya bilimini, Maddeyi ve maddesel özellikleri kavrar. |
ÖÇ02 | Boyut analizi ile birim dönüştürmeyi yapar. |
ÖÇ03 | Atom ve atom kuramlarını kavrar |
ÖÇ04 | Mol kavramı ile ilgili hesaplamaları yapar |
ÖÇ05 | Kimyasal tepkimeleri tamamlar ve hesaplamaları yapar. |
ÖÇ06 | Sulu çözeltileri tanır ve derişim hesaplarını yapar |
ÖÇ07 | Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar |
ÖÇ08 | Gazlar ve özelliklerini kavrar |
ÖÇ09 | Kimyasal kinetik ve entalpi hesaplarını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Atomlar ve atom kuramı | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mol Kavramı | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kimyasal bileşikler | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kimyasal Tepkimeler | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kimyasal Tepkimeler | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çözeltilere Giriş | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sulu çözelti tepkimeleri | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gazlar | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Gaz Tepkimeleri | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kimyasal Tepkimelerde Enerji | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kimyasal Kinetik | Ders notlarından anlatım ve soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |