ZFS113 Technical English for Food Engineering I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS113
Ad Technical English for Food Engineering I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HAKAN BENLİ


Dersin Amacı

Gıda mühendisliği alanında temel terminoloji ve terimlerin öğretilmesi. Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi. Et ve et teknolojisi alanındaki terimlerin öğretilmesi. Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimlerin öğretilmesi. Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi. Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi. Un ve un üretimi alanındaki terimlerin öğretilmesi. Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimlerin öğretilmesi. Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimlerin öğretilmesi. Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Gıda mühendisliği alanında temel terminoloji ve terimler. Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimler. Et ve et teknolojisi alanındaki terimler. Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimler. Süt ve süt ürünleri alanındaki terimler. Fermentasyon alanındaki terimler. Un ve un üretimi alanındaki terimler. Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimler. Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimler. Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Smith and Hui 2004. Food Processing Principles and Applications. Blackwell Publishing

Notlar

Ders notları, slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Et ve et teknolojisi alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olu
ÖÇ04 Süt ve süt ürünleri alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Fermentasyon alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Un ve un üretimi alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ08 Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimler hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımıve içeriği ikonusunda ön bilgiler ve bazı tanımlar Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Meyve ve Sebze işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Et ve et teknolojisi alanındaki terimlerin öğretilmesi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Zeytin ve zeytin yağı alanındaki terimlerin öğretilmesi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Süt ve süt ürünleri alanındaki terimlerin öğretilmesi II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Fermentasyon alanındaki terimlerin öğretilmesi II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Un ve un üretimi alanındaki terimlerin öğretilmesi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çikolota üretimi ve kakao alanındaki terimlerin öğretilmesi. Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Şeker, Tuz ve Çay alanındaki terimlerin öğretilmesi Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi I Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Gıda katkı maddeleri ve işleme alanındaki terimlerin öğretilmesi II Ders materyallerindeki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerindeki ilgili konular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS