IG220 Analytical Chemistry

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG220
Ad Analytical Chemistry
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU


Dersin Amacı

Analitik kimyada kullanılan birimleri ayırt eder. Kantitiatif gravimetrik ve volumetrik analizlerin analiz sonuçlarının hesaplanmasını kavrar, Farkl konsantrasyonlarda çözelti hazırlamanın önemini kavrar. Asit ve Bazlar arasındaki tepkimeleri ve temel analitik kimya analizlerini sınıflandırır. Çöktürme titrasyonları, redoks titratsyonları ve potansiyometrik titrasyonların analitik kimya ve gıda analizleri içindeki önemini anlar.

Dersin İçeriği

Gıdalarda Analiz yöntemleri, Analitik kimya, Analitik kimyada kullnaılan syaılar ve birimler, Kantitiaf analizlerde kullanılan araç ve gereçler, Çözelti hazırlama, Molarite, Normalite, indikatörler, Asit-baz titrasyonları, Güçlü asit-güçlü baz, Güçlü asit-zayofbaz, Zayıf ait, güçlü baz, Çöktürme titrasyonları, Redoks titrasyonları, Potansiyometri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (D. A. Skoog, D. M. West, F.J. Holler S., Crouch, S.R.) Analitik Kimya Temel İlkeler, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007.

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda mühendisliğine yönelik analitikm kimya ile ilgili birimleri, kalitatif gravimetrik ve volumetrik problemlerin hesaplanmasını ayırt eder.
ÖÇ02 Farkl konsantrasyonlarda çözelti hazırlamanın önemini kavrar
ÖÇ03 Asit, baz ve tuz çözeltilerinin pH lerini hesaplamayı ayırt eder
ÖÇ04 Çöktürme titrasyonları, redoks titratsyonları ve potansiyometrik titrasyonların analitik kimya ve gıda analizleri içindeki önemini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Analysis methods in foods Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
2 What is analytical chemistry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Numbers and units in Analytical chemistry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Equipments used in quantiative analysis Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
5 Solutions preperation Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme
6 Molarity Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
7 Normality Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 Acid-base titrations I Kaynak tarama ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Acid-Base Titrations II Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
11 Strong acid vs strong base Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
12 Weak acid vs strong base Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
13 Precipitation reactions Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
14 Redox titrations Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
15 Potantiometry Kaynak tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS