Genel Bilgi
Kod | ZFS210 |
Ad | Technical English For Food Engineering II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gıda mühendisliğinde gıda bilimi ve teknolojisidindeki temel presnsipleri, gıda işleme mühendisliğinde gıdaların uğratıldığı ön işlemler, gıdaların ısıl işlemler ile ısııtılması veya soğutulmasının, gıda işlemede teknolojisindeki önemini kavrar. CV oluşturulması ve sunumu, iş veya staj başvurusunda kullanılan resmi mektup yazma ve sözlü sunum becerilerinin iş hayatındaki önemini kavrar.
Dersin İçeriği
Gıda bilimi ve gıda teknolojisindeki temel prensiplerin önemi, gıda mühendisliğinde ön işlemler, boyut küçültme, karıştırma ve şekil verme, Isı uygulanarak gerçekleştirilen prosesler, pastörizasyon, sterilizasyon,.Isının Uzaklaştırılmasıyla Gerçekleştirilen Prosesler, Soğutma , dondurma, gıda katkı maddeleri, Ders raporu hazırlama, Resmi Yazışma: staj ve iş başvurusu için e-mail hazırlama, CV formatı hazırlama ve sunma
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
The Institute of Food Technologists Makaleleri. ift.org/articles
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda Mühendisliğine yönelik gıda bilimi ve teknolojisi ile ilgigili temel kavramları ayırt eder |
ÖÇ02 | Gıda işleme mühendisliğinde ön işlemler ve temel işlemleri sınıflandırır |
ÖÇ03 | Gıda işleme mühendisliğinde ısıl işlemlerin önemini kavrar |
ÖÇ04 | Bilimsel rapor oluşturma, iş veya staj başvurusu için e-mail yazma, rapor hazırlama ve sunma ve sözlü sunum tekniklerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda Bilim ve Teknolojisindeki Gelişmeler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Gıda Teknolojisindeki Gelişmeler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gıda işleme mühendisliğinde ön işlemler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Boyut küçültme, parçalama, pulcuklandırma | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gıda işleme mühendisliğinde temel işlemler | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gıda işleme mühendisliğinde temel işlemler II | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Isıl işlmeler, Pastarizasyon, starilizasyon | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Isıl işlemler, Soğutma ve Dondurma | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Isıl olmayan gıda işlemleri | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Case Studies: : Food Technology 1 | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Case Studies: : Food Technology 2 | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bilimsel ders raporu hazırlama ve CV oluştırma ve sözlü sunum | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İntörn mühendislik ve iş başvurusu için e-mail yazma | Kaynak tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
15 | Ödevlerin sunumu | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |