ZFS228 Gönüllülük Çalışmaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS228
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURAY GÜZELER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAY GÜZELER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toplum ve topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projelerine ilişkin temel kavramlar ve projelerinin önemi .Hedef Kitle Problemini belirleme. Belirlenen problemlere yönelik çözüm önerileri üretme. Günümüzde topluma hizmet uygulamaları: Kamu kurumlarının ve Sivil toplum kuruluşlarının topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk projeleri. Kentimizde topluma hizmet uygulamaları ile sosyal sorumluluk projelerini araştırma. Panel, Konferans, bilgilendirme seminerleri düzenleme. Bu çerçevede çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma.

Dersin İçeriği

Bu derste tanımlanan etkinliklerle üniversite öğrencilerinde aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakını ve gaziler hakkında toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturmak; bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirme, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim becerilerini oluşturma amaçlanır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erdoğan, E., Uyan-Semerci, P., Yentürk, N., Yurttagüler, L., Doğan-Yenisey, K., Beyazova, A. ve Durmuş, G. Türkiye’de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar. 2020. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakını ve gaziler konusunda hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirler
ÖÇ02 Sivil toplum kuruluşları kapsamında projeler geliştirir
ÖÇ03 Bu projelerde aktif olarak yer alarak iş birliği içinde ekip çalışmasını yapar
ÖÇ04 Projeleri yürütürken hem proje içinde hem de proje dışında etkili iletişim kurar
ÖÇ05 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır
ÖÇ06 Toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturur
ÖÇ07 Bireysel ve toplumsal sorumluluk geliştirir
ÖÇ08 İşbirliği yapmayı öğrenir
ÖÇ09 Ortak çalışma sonucunda dayanışma becerilerini geliştirir
ÖÇ10 Bu süreçte iletişim becerileri geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Proje yazma STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Proje taslağı sunumu STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Proje uygulamaları-1 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Proje uygulamaları-2 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje uygulamaları-3 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Proje uygulamaları-4 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Proje uygulamaları-5 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Proje uygulamaları-6 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Proje uygulamaları-7 STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Proje sunumları STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje sunumlarını değerlendirme STK ile işbirliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:21