IG415 Multidisciplinary Engineering Projects

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IG415
Ad Multidisciplinary Engineering Projects
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HAKAN BENLİ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere, çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Belirli bir projenin, farklı programlardaki öğrencilerin katılımıyla oluşturulan bir takım tarafından gerçekleştirilmesi. Bir mühendislik problemini çözmek amacıyla çok disiplinli takım içerisinde etkin biçimde çalışma yapılması, raporlanması ve sunum gerçekleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Maroulis and Saravacos 2003. Food process design. Marcel Dekker, Inc.

Notlar

Ders notları, slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu ders kapsamında en az iki farklı program öğrencileri çok disiplinli bir takımda çalışma becerisi kazanır
ÖÇ02 Çok disiplinli çalışma için oluşturulan öğrenci takımları birbirleri ile tanışır ve ilgili çok disiplinli proje çalışmasını gerçekleştirir
ÖÇ03 Öğrenciler bir mühendislik problemini çözmek için tasarım geliştirerek, inovasyon ve problem çözme süreçlerini gerçekleştirir
ÖÇ04 Öğrenciler çok disiplinli çalışma sonucunda rapor hazırlarlar ve sunum gerçekleştirirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çok disiplinli takımların oluşturulması Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çok disiplinli takım çalışmalarına ilişkin Mühendislik problemlerinin belirlenmesi Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çok disiplinli çalışmaların Mühendislik alanındaki önemi Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çok disiplinli çalışma örnekleri I Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çok disiplinli çalışma örnekleri II Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çok disiplinli takımların çalışmalarının incelenmesi ve geri bildirim yapılması I Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çok disiplinli takımların çalışmalarının incelenmesi ve geri bildirim yapılması II Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çok disiplinli takımların çalışmalarının incelenmesi ve geri bildirim yapılması III Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çok disiplinli takımların çalışmalarının incelenmesi ve geri bildirim yapılması IV Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci sunumları I Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğrenci sunumları II Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci sunumları III Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Öğrenci sunumları IV Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyalindeki konuları okuma / Çok disiplinli takım çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS