HML327 Hemşirelikte Öğretim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML327
Ad Hemşirelikte Öğretim
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ece KURT


Dersin Amacı

Öğretime ilişkin kavramları tanımlayabilme, Eğitim planlayabilme ve gerçekleştirebilme

Dersin İçeriği

Eğitim, öğretim, öğretim yöntem ve teknikleri, hasta eğitimi, klinik öğrenme, hizmetiçi eğitim, taburculuk eğitimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Kardaş Özdemir, F., Akgün Şahin, Z., Küçük Alemdar, D. Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Hacıalioğlu, N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri.

Notlar

İ. Bektaş ve ark., Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Streslerinin Klinik Karar Vermede Özgüven ve Anksiyetelerine Etkisi 2. Pektekin, Ç. Sağlık Eğitimlerinde Eğitim. İstanbul Tıp Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hasta eğitimi kavramını tanır. Hasta eğitimi sürecini, eğitim yöntemlerini ve eğitimi etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ02 Klinik öğrenme kavramını tanımlar. Klinik öğrenmeyi etkileyen durumları ve klinik öğrenme yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Hizmetiçi eğitim kavramını tanımlar. Hizmetiçi eğitimin önemini bilir.
ÖÇ04 Taburculuk eğitimi kavramını tanımlar. Taburculuk eğitiminin önemini, yöntemlerini ve sürecini bilir.
ÖÇ05 Hemşirelik ve öğretim süreçlerini bütünleştirebilir. Bu süreçlerin birbiriyle ilişkisini anlar.
ÖÇ06 Hasta/taburculuk programı geliştirir. Hastalığa özgü taburculuk eğitimi verir.
ÖÇ07 Hizmetiçi eğitim programı geliştirir. Hizmetiçi eğitim eğitimi verir.
ÖÇ08 Klinik öğretim sistemini planlar.
ÖÇ09 Teorik bilgi ile pratiği bütünleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hasta eğitimi kavramı, amacı, önemi Konuya ilişkin literatür bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Klinik öğrenme kavramı, amacı, önemi ve klinik öğrenme yöntemleri Konuya ilişkin literatür bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Hizmetiçi öğretim kavramı, önemi ve yöntemleri Konuya ilişkin literatür bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Taburculuk eğitimi kavramı, önemi ve yöntemleri Konuya ilişkin literatür bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hasta eğitiminin özellikleri Örnek eğitimler hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Hasta eğitim süreci Kavram haritası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Hasta eğitiminin planlanması Konuyu aşamalandırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Taburculuk eğitimi ve planlaması Vaka çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
10 Hizmetiçi eğitim özellikleri, aşamaları Konunun şema üzerinde anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Klinik öğrenme ve öğretme Klinik öğretim sisteminin tanımlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Klinik uygulama alanlarının seçimi ve hazırlanması örneklerle anlatım Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
13 Hemşirelik süreci geliştirme öğrencilere örnekler hazırlatma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 öğrencilerin hazırladıkları eğitimlerin sunumu Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Örnek hasta eğitimi sunumu Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınav Haftası final yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS