Genel Bilgi
Kod | P174 |
Ad | Yapı Materyali |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal ve yapay materyallerin niteliğini ve kullanım alanlarını öğrenmek. Yapı materyallerinin kullanım performanslarını öğrenmek
Dersin İçeriği
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal ve yapay materyalleri teorik ve uygulamaları ile birlikte tanımak ve malzemeleri kullanım alanlarındaki uygulamaları ile birlikte görmek, tanımak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uzun, G. 1996 YApı Materyali, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No 148, Ders Kitapları Yayın No 49 Adana
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj yapılarında kullanılan doğal materyalleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Peyzaj yapılarında kullanılan yapay materyalleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Materyallerin kullanım şeklini öğrenir. |
ÖÇ04 | Materyallerin kullanım alanlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Yapı materyallerinin kullanım performanslarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahşap malzeme ile ilgili genel bilgi ve tanımlar. Ahşap kaynağı ağaçların sınıflandırılması. Ahşabın sınıflandırılması ve özelliklerine ilişkin bilgi verilmesi. İşlenmiş ahşabın normlarının (direk, kalas, kadron, kiriş, lata, tahta, kapak tahtası) anlatımı | Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Doğal taşın sertlik, renk, mukavemet özellikleri ile ilgili bilgilerin verilmesi. Taşların işlenmesinde kullanılan aletlerin tanıtılması. Taş yonu işçiliği ile elde edilen taş malzeme adları | Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Kil ve türevleri ile elde edilen peyzaj konstrüksiyon materyallerinin tanıtımı. Tuğla, karo fayans, karo seramik ve kiremite ilişkin malzeme ve kullanım alanı bilgilerinin verilmesi. | Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Agregalar: Agregatların elde ediliş biçimleri. Agregaların sınıflanması ve kullanımı | Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Bağlayıcı Malzemeler: Peyzaj Mimarlığında en çok bağlayıcı olarak kullanılan çimento, kireç ve alçının hazırlanması, kullanımı. | 4Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Harçlar | 5Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Betonun tanımlanması, beton çeşitleri ve özellikleri. Betondan elde edilen yapı materyallerinin tanıtımı | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Metaller: Peyzaj donatılarında kullanılan demir ve çelik malzemelerin tanıtılması | 6Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yalıtım malzemeleri, peyzaj donatı elemanlarının izolasyonunda kullanılan ısı ve su geçirmez malzemeler | 7Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Koruyucu Malzemeler | 8Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Camlar: camın elde edilmesi ve kalitesine göre sınıflandırılması bilgisi. Cam mozaik malzemesinin tanıtılması ve peyzajda kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin verilmesi | 9Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Borular: Çelik, PVC, PE borular, vanalar ve eklerin anlatılması | 10Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Zemin Kaplama Malzemeleri | 11Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Peyzajda kullanılan malzemelerin uygulama örnekleri | 12Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |