Genel Bilgi
Kod | P271 |
Ad | Peyzaj Yapıları Tasarımı 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CENGİZ USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yapı elemanları ve konstrüksiyon kavramlarının anlatılması.
Dersin İçeriği
Yol-otoparklar, zemin elemanları, yüzey kaplamaları, çevreleme elemanları, amfi, sahne, teraslar ve tribünler, eğimler ve seviye değişimleri, kentsel mobilya ve donanımlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları, haftalık olarak ÇÜBİS ortamında öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Notlar
G. UZUN, 2012. Peyzaj Konstrüksiyonu I
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir peyzaj yapısının oluşum aşamalarını bilir. |
ÖÇ02 | Peyzaj yapılarını oluşturan elemanların teknik standartları öğrenir. |
ÖÇ03 | Peyzaj yapılarını oluşturan elemanların ergonomik standartları öğrenir |
ÖÇ04 | Yapı elemanlarıyla ilgili detayların teknik çizimini yapar. |
ÖÇ05 | Yapı elemanlarıyla ilgili standartlara uygun özgün tasarımlar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ve konstüksiyon | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zemin elemanları Yüzey kaplamaları, Döşeme desenleri ve kesitleri, | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Döşemelerde drenaj elemanları, Bordürler | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yol-otoparklar bisiklet parkı, Otoparklar otoparklarda drenaj elemanları | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eğimler ve seviye değişimleri, Basamaklar, Rampalar, Eğimlerde döşeme | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çevreleme elemanları | Eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
7 | Taş duvarlar | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Tuğla duvarlar, Beton ve beton ürünü blok duvarlar, | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İstinat duvarları, Parmaklık, korkuluklar, çitler vb. | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Amfiler I | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bayrak ve flama direkleri, Aydınlatma donatıları, Dış mekan aydınlatma prensipleri, Yön ve yer işaretleri-tanıtma ve reklam panoları | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bitki kutuları ve ağaç ızgaraları ve koruyucuları Çöp kutuları | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Banklar ve oturma elemanları | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çatılar ve çatı elemanları | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |