Genel Bilgi
Kod | P267 |
Ad | Peyzaj Mühendisliği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj tasarımı yapılacak bir alanın morfolojik yapısını analiz edebilecek, tasarım fikirleri doğrultusunda alanda gerekli topografik düzeltme/iyileştirmeleri yapabilecek bilgileri sunmak.
Dersin İçeriği
Arazi morfolojisi ve peyzaj tasarımı ilişkileri, topografik haritalar, eşyükselti eğrileri, alan biçimlendirmeye giriş, kazı ve dolgu hesaplamaları.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
PEYZAJ MÜHENDİSLİĞİ DERS KİTABI, Ç.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ YAYINLARI, DERS SUNUMLARI ÖĞRENCİ İLE PAYLAŞILMAKTADIR.
Notlar
web üzerinden kaynakların öğrencilerle paylaşılması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alan morfolojisini ve topoğrafik haritaları yorumlar, topografik kesitler oluşturur. |
ÖÇ02 | Alan morfolojisi ile dengeli tasarım fikirleri geliştirir. |
ÖÇ03 | Arazi biçimlendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Alanın yeniden biçimlendirilmesi uygulamalarının araçlarını kavrar. |
ÖÇ05 | Yeniden biçimlendirmenin ortaya çıkardığı kazı ve dolgu miktarlarını hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar; alan biçimlendirme ve çevresel öğeler arasındaki ilişkiler | Ders hakkında ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alan formu ve yeniden biçimlendirme; eşyükselti eğrilerinin özellikleri ve biçimlendirmede kullanımı | Topoğrafik harita örnekleri eldesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Alan biçimlendirme tekniği; yapı kitleleri çevresinde yeniden biçimlendirme | Alan düzeltimi için 1/500 ölçekli peyzaj tasarı oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Alan biçimlendirme tekniği; yollar ve çevrelerinde yeniden biçimlendirme | Peyzaj tasarımı geliştirmek ve maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Alan biçimlendirme tekniği; açık ve yeşil alanlarda yeniden biçimlendirme_2 | Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Alan biçimlendirme tekniği; açık ve yeşil alanlarda yeniden biçimlendirme_3 | Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Ekolojik öğelerle dengeli alan biçimlendirme teknikleri | Peyzaj tasarında alan düzeltimi ve maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Alanın yeniden biçimlendirilmesi çalışmalarında kazı ve dolgu hesaplamaları; basit yöntemler_1 | Örnek eğim çalışmalarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Alanın yeniden biçimlendirilmesi çalışmalarında kazı ve dolgu hesaplamaları; basit yöntemler_2 | Topoğrafik kesit çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Peyzaj Mühendisliğinde yenilikçi yaklaşımlar_1 | Topoğrafik kesit çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Peyzaj Mühendisliğinde yenilikçi yaklaşımlar_2 | Topoğrafik kesit çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Proje örnekleri üzerinde arazi biçimlendirme çalışmaları | Proje örnekleri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Proje örnekleri üzerinde arazi biçimlendirme çalışmaları_2 | Proje örnekleri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Eğim hesaplama | Proje örnekleri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |