P269 Peyzaj Analizi I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P269
Ad Peyzaj Analizi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere peyzaj analizinin temel kavram ve uygulamalarını sunmak, veri toplama yöntem ve yaklaşımlarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Kaynak ve Kaynak Değeri kavramları. Peyzaj planlama süreci ve kaynakların sınıflandırılması. Tasarım ve planlama ölçeğinde peyzaj analizi ve veri toplama. Peyzaj analizi ve envanterinde araçlar ve dokümanlar. Veri katmanları ve tematik haritalar. Arazi örtüsünün sınıflanması ve peyzaj karakterizasyonu. Biyolojik özelliklerin analizi için veri toplama teknikleri: Bitki örtüsünün analizi. Biyotop/habitat sınıflaması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Haftalık olarak örencilere verilen ders notları ve/ya çalışma notları

Notlar

M. Luc, U. Somorowska, J.B. Szmańda (Eds.). 2015. Landscape Analysis and Planning: Geographical Perspectives. Springer Geography. ISBN: 978-3-319-36502-2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzaj planlama sürecinde kaynak analizinde kullanılan araç ve dokümanları sınıflandırır.
ÖÇ02 Tasarım ve planlama ölçeğinde kaynak analizi ve veri toplamanın esaslarını tanımlar.
ÖÇ03 Veri katmanları ve tematik haritalar oluşturur.
ÖÇ04 Arazi örtüsünü peyzaj tiplerini sınıflandırır.
ÖÇ05 Bitki örtüsü analizi ve Biyotop/habitat sınıflamasında temel yöntemleri tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Peyzaj planlamada Peyzaj kavramı ve sınıflandırılması Ders kapsamı, akışı ve öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tasarım ve planlama ölçeğinde veri toplama Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Veri katmanları ve tematik haritalar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Peyzaj analizi envanterinde araçlar ve dokümanlar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Topoğrafik yapı analizi: Topoğrafik harita kullanımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hava fotoğrafları ve kullanımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Uydu Verileri ve kullanımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyolojik özelliklerin analizi için veri toplama teknikleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bitki örtüsünün analizinde makro verilerin analizi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Orman Meşcere Haritalarının kullanımı Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bitki örtüsünün ayrıntılı analizi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaban yaşamının analizi Planlama alanı ile ilgili veri analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Veri sentezi Örnek çalışmanın hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Veri sentezi (devamı) Örnek çalışmanın hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:58