Genel Bilgi
Kod | P343 |
Ad | YAZ STAJI |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ofis ve şantiye ortamında peyzaj planlama ve tasarım konularında uygulama tecrübesi kazanılması
Dersin İçeriği
Yaz döneminde özel ve kamu kurum ve kuruluşlarında ofis ve şantiye çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Öğrenci, bölümde geçirdiği 4. yarıyılın tamamlanmasının ardından gelen yaz tatili döneminde stajlarını tamamlar.
Kaynaklar
bu derste kaynağa ihtiyaç duyulmamaktadır.
Notlar
bu derste kaynağa ihtiyaç duyulmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ofis ortamında proje çizim vb. konusunda tecrübe kazanır |
ÖÇ02 | Tasarım proje eskiz çalışmaları konusunda tecrübe kazanır |
ÖÇ03 | Tasarım projesi çizim yazılımları (AutoCAD, 3DMax. vb.) tecrübe kazanır |
ÖÇ04 | Şantiye ortamında peyzaj tasarım faaliyetlerin gözlemler |
ÖÇ05 | Bitki dikim uygulamalarında tecrübe kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yönergesi hakkında bilgi verilmesi | staj defterini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Staj yapan öğrencilerin grup listesinin hazırlanması | staj defterini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | 1Sunum içeriği hakkında bilgi verilmesi | 1staj defterini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 2Staj sunumlarının yapılması | 2staj defterinin teslimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | 3Staj sunumlarının yapılması | 3Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | 4Staj sunumlarının yapılması | 4Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | 5Staj sunumlarının yapılması | 5Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 6Staj sunumlarının yapılması | 6Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 7Staj sunumlarının yapılması | 7Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | 8Staj sunumlarının yapılması | 8Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | 9Staj sunumlarının yapılması | 9Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | 10 Staj sunumlarının yapılması | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı10 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Staj sunumlarının yapılması11 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı11 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Staj sunumlarının yapılması12 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı12 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | staj defterinin ve sunumun değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | staj defterinin ve sunumun değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 22 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,88 | ||
AKTS | 1 AKTS |