Genel Bilgi
Kod | P383 |
Ad | Kırsal Peyzaj Planlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kırsal peyzaj alanlarında sürdürülen faaliyetlerin planlanmasına yönelik uygun alan seçimi ve kırsal alanların sahip olduğu çevresel değerlerin korunması temelli peyzaj planlama çalışmaları yapmak.
Dersin İçeriği
Kırsal alan ve kırsal peyzaj kavramlarının içeriği, Kırsal alanların fonksiyonları, Kırsal peyzaj tipleri, Kırsal peyzaj planlamada kullanılacak yöntemler, Ekolojik planlamanın temel ilkeleri ve aşamaları, Kırsal peyzaj planlamaya yönelik örnek uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Notlar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kırsal Peyzaj planlama ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Farklı ölçeklerdeki mekan kavramlarını bilir ve günlük hayatla ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Planlama hiyerarşisinin önemini bilir. |
ÖÇ04 | Kırsal kalkınma temelinde kırsal alan planlamasının önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği ile ilgili bilgiler, kaynak tanıtımı. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kırsal Peyzaj Planlama çalışmalarının peyzaj mimarlığı faaliyetlerindeki yeri. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Planlama, peyzaj planlama ve kırsal peyzaj planlama kavramlarının incelenmesi. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kırsal kalkınma ve kırsal peyzaj planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi. | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kırsal peyzaj planlamanın doğal bileşenlerinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kırsal peyzaj planlamanın sosyo-kültürel bileşenlerinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kırsal peyzaj planlama ve ekolojik planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi-I | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Paylaşılan ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kırsal peyzaj planlama ve ekolojik planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi-II | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kırsal peyzaj planlamada ölçek ve mekan kavramlarının incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mekansal planlama sisteminde kırsal peyzaj planlamanın yeri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kırsal peyzaj planlama ve havza planlama arasındaki ilişkinin incelenmesi | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyede kırsal peyzaj planlama örnekleri-I | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiyede kırsal peyzaj planlama örnekleri-II | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiyede yapılmış olan kırsal peyzaj planlama örneklerinin sonuçlarının tartışılması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme Sınavları | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |